Natural summer makeup with IDUN

Saturday, 29 July 2017

During hot summer days, I'm not the one who wants to wear a layer of liquid foundation. I don't want to wear heavy makeup in general. Therefore I'm so excited to share this collab with IDUN Minerals with you guys since these products feels natural on the skin.

//  Under varma sommardagar är jag inte den som vill ha på mig ett lager flytande foundation. Jag gillar inte att ha på mig tung makeup överhuvudtaget. Därför är jag så taggad på att dela det här samarbetet med IDUN Minerals med er så dessa produkter känns naturliga på huden. 




IDUN is a Swedish beauty brand focusing on using ingredients that are kind to the skin. It's not a 100% vegan, but a lot of the products are and it's easy to find them on their website.

//  IDUN är ett svenskt skönhetsmärke som fokuserar på att använda ingredienser som är snälla mot hyn. Det är inte 100% veganskt, men många av produkterna är det och det är lätt att hitta dem på deras hemsida






For this look I used the mineral foundation in the shade Saga as the base. I mixed in the concealer Idegran, which also comes in powder form. You're suppose to mix it with the mineral foundation. It helps cover redness in the skin.

//  För denna look använde jag en puderfoundation i nyansen Saga som bad. Jag blandade i concealer Idegran, som också kommer som puder. Det är meningen att man ska mixa den i sin puderfoundation. Det hjälper att täcka röda partier i hyn. 



For the eyes I used the palette Vitsippa. The pink shade as the base, the white one in the corner of the eyes and then I blended a bit of the green in my crease.

//  Till ögonen använde jag paletten Vitsoppa. Den rosa nyansen blev basen, den vita vid ögats insidas hörn och sen skuggade jag lite med den gröna. 



This mascara is so good! Gave my lashes volume and length.

//  Den här mascaran är så bra! Den gav mina fransar volym och längd. 



This matte lipstick in the shade Hjortron went on my lips. A colour that works perfect for a natural or nude look.

//  Detta matta läppstift i nyansen Hjortron hade jag på läpparna. Färgen passar perfekt för en naturlig eller "nude" look. 


The finished look! Nothing special really, but a perfect natural summer look that's kind to your skin. It's just as important to think about what you put on your body as in your body.

//  Resultatet! Inget speciellt egentligen, men en perfekt naturlig sommar look som är snäll mot hyn. Det är precis lika viktigt att tänka på vad man sätter på kroppen som i kroppen. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne