Café on Södermalm: Gildas Rum

Saturday, 15 July 2017

First of all – thanks for the great respond on the vlog I posted this Thursday! I'm definitely gonna try to make some more. If you watched it, you saw that I had lunch at Gildas Rum. I really like that place, so I think it deserves its own post here on the blog as well.

It's a very classic scandinavian café I would say. At least in the interior and with all of the swedish "fika". They have lots of sandwiches and salads and they even got acai bowls. I always take their hummus salad. There's no problem getting a latte either. They've got both soy and oats milk.

//  Först och främst – tack för den fina responsen på vloggen jag laddade upp i torsdags! Jag ska definitivt försöka göra fler. Om ni såg den så såg ni att jag lunchade på Gildas Rum. Jag gillar verkligen det stället, så jag tycker det förtjänar ett eget inlägg här på bloggen också. 

Det är ett väldigt klassiskt skandinaviskt ställe skulle jag säga. I alla fall om man tittar på den mysiga inredningen och deras kakfat med massor av fika. De har massa mackor och sallader och även acai bowls. Jag tar alltid deras hummussallad. Det är aldrig heller något problem att få en vegansk latte. De har både soja- och havremjölk. 


I wish I had more pictures of the interior and the little outdoor seating that's there now when it's summer. You just have to go there yourself and check it out! It's located on Skånegatan 79 just by Nytorget.

//  Jag önskar att jag hade mer bilder på inredningen och deras lilla uteserveringen som finns där nu under sommaren. Ni får helt enkelt gå dit själva och kolla in det! Det ligger på Skånegatan 79 precis vid Nytorget

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne