Buddha bowl with coconut rice

Monday, 17 July 2017

Woke up this morning with a soar throat and fever. That means I'm staying home from work today... I hate being sick! I'm just going to have a very calm day today in bed watching YouTube (and the premier of season seven of Game of Thrones!!!).

Even though I don't have a lot of appetite when I'm sick I'm going to try and eat good and healthy things that will help my body recover quicker. I might make this simple and healthy buddha bowl that I had several days last week.

//  Vaknade upp med halsont och feber imorse. Jag är alltså hemma från jobbet idag... Jag hatar att vara sjuk! Men jag ska ha en så lugn dag som möjligt hemma i sängen framför YouTube (och premiären av säsong sju av Game of Thrones!!!). 

Även om jag inte har speciellt stor aptit när jag är sjuk så ska jag försöka äta bra och nyttiga grejer som hjälper kroppen att återhämta sig snabbare. Jag kanske tar och gör denna enkla och nyttiga buddha bowl som jag åt flera dagar förra veckan. 



Don't think I have to explain that much what's in the bowl, becuase it's pretty clear on the pictures. What you might not see though is that I've cooked the rice with shredded coconut. It's a simple way to make the rice a bit different. It's also really tasty! I also topped it with some hot sriracha (because sriracha is life) which made it a perfect buddha bowl.

//  Behöver nog inte förklara så mycket vad den innehåller för det ser ni ju på bilderna. Det ni kanske inte ser är att jag kokat riset med riven kokos. Det är ett enkelt sätt att göra riset lite annorlunda. Dessutom är det väldigt gott! Jag hade också på lite stark sriracha på (för sriracha är livet)


Ingredients
- Jasmine rice
- Shredded coconut
- Chickpeas
- Kale
- Tomatoes
- Red onion
- Avocado
Optional: Sriracha, nutritional yeast or hummus. 

Buddha bowl with coconut rice

1. Cook the jasmine rice according to the instruction but also add 1/2 dl shredded coconut for every 1 dl rice.

2. Steam the kale. I use a bamboo steamer which I put over a small pot with boiling water.

3. Drain and rinse the chickpeas. Chop the tomatoes, red onion and avocado.

4. Put all together in a bowl. Feel free to add sriracha (which is what I had on mine), nutritional yeast or hummus.

2 comments

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne