Olivia's beauty review - #51

Wednesday, 21 June 2017

When I was in London I went in to Whole Foods to buy some beauty products (and some snacks as well of course) since they've got a lot of vegan things. Among the products I bought were these hair products from Natura Siberica.

//  När jag var i London gick jag in på Whole Foods för att köpa lite skönhetsprodukter (och lite snacks också såklart) eftersom att de brukar ha massvis av veganska saker. Bland det jag köpte fanns dessa hårprodukter från Natura Siberica


I've never heard about the brand before, but I looked it up and it's a Russian organic brand selling skin-, body- and haircare as well as makeup. I think most products are vegan, but I'm not sure if it's a 100% vegan.

This shampoo and conditioner are suppose to give the hair a bit of extra volume. I absolutely LOVE the smell! It's sweet and fruity. I do think it gives my hair volume but what I don't like is that it doesn't make my hair feel flowy or soft. It gets a bit "stiff", if that makes sense. The fact that it's a bit stiff makes it easier to style though and it really makes my curls stay through the whole day. I guess it's both good and bad in that case?

Conclusion: I would use them if I know I'm going to style my hair, but if I'm just gonna let it air dry I probably wouldn't use them.

//  Jag hade aldrig hört om märket tidigare, men jag kollade upp det och det visade sig vara ett ryskt ekologiskt märke. De säljer hud-, kropps- och hårvård och även smink. De mesta är veganskt tror jag, men jag kan inte säga om det är 100% veganskt. 

Detta shampo och balsamet ska ge håret extra volym. Jag ÄLSKAR verkligen doften! Den är söt och fruktig. Jag tycker absolut att den ger håret volym men det jag inte gillar är att håret inte känns så mjukt och luftigt. Det blir nästan lite "stelt", om ni förstår vad jag menar. Dock blir håret väldigt bra att styla när det är lite stelare och lockarna har verkligen hållit hela dagen när jag använt dessa. Jag antar att det både är bra och dåligt då? 

Slutsats: Jag skulle använda de om jag skulle styla håret, men jag skulle inte använda de om jag bara hade tänkt det lufttorka. 


I'm definitely curious to try out more of their products. Wonder where I can get hold of them in Sweden?

Three out of five vegan jumping bunnies!

//  Jag är definitivt nyfiken på att prova fler av deras produkter. Undrar var jag kan få tag på dem i Sverige? 

Tre ut av fem hoppande veganska kaniner!



Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne