Buying leather second hand as a vegan?

Thursday, 8 June 2017

When I wear this bag people often ask me if it's real or fake leather. Answer is that it's real. Wait, what? But I'm a vegan, am I aloud to wear leather? First I want to point out that I don't think there should be strict rules of how a vegan should act or think. But no, a vegan probably wouldn't buy any clothes or accessories made out of animals. Simply because we don't want to contribute to the terrible industry that torture animals.

This bag is not new though. My mom bought it in Greece in her 20's and I got it from her a couple of years ago. I'm not going to throw this bag away because it comes with memories for me.

So is it okay for a vegan to buy leather second hand? I think everyone has got to take their own stand point here. I think it's more okay though. The damage has already been done or how to say it. I don't think I would buy a leather bag second hand today though. It would feel weird. This bag is different to me just because it's always been around since I was little and I haven't payed for it.

Final conclusion is that no I would never buy a new leather bag. I think it's okay to buy it second hand, but I'm not sure if I would do it today. What's your opinion on this topic?

//  När jag har den här väskan är det många som frågar om den är gjord av äkta eller fejk läder. Svaret är att den är äkta. Vänta, va? Men jag är ju vegan, får jag bära läder då? Först vill jag bara poängtera att jag inte tycker en vegan måste hålla sig till några strikta regler. Men nej, en vegen skulle förmodligen inte köpa några kläder eller accessoarer gjorda av djur, helt enkelt på grund av att man inte vill stödja industrin som plågar djur. 

Den här väskan är inte ny dock. Min mamma köpte den i Grekland i 20-års åldern. Jag fick den av henne för flera år sedan. Jag tänker inte slänga den för den kommer med många minnen för mig. 

Är det då okej för en vegan att köpa läder second hand? Jag tycker att alla ska göra sitt egna val där. Jag tycker dock att det är mer okej. Skadan har redan skett eller vad man ska säga. Jag tror ändå inte att jag skulle köpa en läderväska second hand idag. Det skulle bara kännas så konstigt. Den här väskan är annorlunda då den alltid funnits runt omkring mig sen jag var liten och jag har inte lagt några pengar på den. 

För att sammanfatta det hela så skulle jag aldrig köpa en ny läderväska. Jag tycker det är okej att köpa second hand, men jag är inte så säker på att jag skulle göra det själv idag. Vad har du för åsikt kring ämnet? 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne