From angry to accepting vegan

Wednesday, 31 May 2017



I can't believe it has gone over a year since I started this blog! At the time I lived in London. I had just graduated from London College of Fashion and felt the urge to do something creative when I wasn't working. So I started the blog.

I had also discovered veganism a couple of months before starting the blog and was thrilled about my new discovery. I wanted to share it with everyone! You could almost call me a "angry vegan". I wrote some posts that might be controversial for some people. It was just that I wanted everyone to see what I saw. I don't regret those posts, because I don't think it's fair the way humans treat animals, but I'm not as pushy about it today (maybe I should talk more about it though?). 

What I've come to accept is that, unfortunately, the world won't become completely vegan. Even if I wish it did, it probably won't happen during my lifetime. What I've discovered since starting the blog is that there's a huge interest for veganism. Most of my friends, who eats meat, still wants to eat a lot of vegetarian food especially for the environment, and I think that's great! Even if it's just one vegan dish once a week – that's better than nothing! I'm just happy to see that my dad sends me pictures of him making a vegan lunch even when I'm not around. I'm happy when friends of mine asks me what brand sells vegan makeup. If I can inspire one person to do something, I feel like that's a accomplishment. 

There are so many people who are vegan today though, which is amazing! I've found so many lovely and inspiring people who shares these valuations with me. Finding the vegan lifestyle is one of the best things that has ever happened to me. Knowing that I'm doing something for the environment and the animals every single day gives me such joy! 

//  Jag kan inte förstå att det gått över ett år sedan jag startade den här bloggen! Då bodde jag i London. Jag hade precis gått ut från London College of Fashion och kände att jag var tvungen att hitta något kreativt att hålla på med på fritiden. Så jag startade bloggen.

Jag upptäckte också veganism några månader innan jag startade bloggen och var så otroligt glad över min upptäckt. Jag ville dela den med alla! Man kan nästan säga att jag var en "arg vegan". Jag skrev några inlägg som en del säkert såg som kontroversiella. Jag ville bara att alla skulle se vad jag såg. Jag ångrar inget av inläggen för jag tycker inte det är rättvist hur människor behandlar djur, men jag pushar inte på om det på samma sätt idag (men jag kanske borde prata mer om det?). 

Vad jag har insett är att hela världen tyvärr inte kommer bli helt vegansk. Även om jag önskar det, men det kommer förmodligen inte hända under min livstid. Vad jag har upptäckt genom bloggen är dock att det finns ett stort intresse för veganism. De flesta av mina vänner som äter kött vill fortfarande äta mycket vegetariskt, framförallt för miljön, och det är ju hur bra som helst! Även om det bara är en gång i veckan så är det bättre än inget! Jag blir glad bara av att min pappa skickar bilder på sin veganska lunch han gjort trots att jag inte är där. Jag bli glad när vänner frågar vilket märke de kan köpa vegansk smink ifrån. Om jag kan inspirera någon till att göra någonting så känns det som att jag lyckats med en pusselbit. 

Det finns dock så många som är veganer idag och det är helt fantastiskt! Jag har träffat så många fina och inspirerande människor som delar dessa värderingar med mig. Att jag hittade den veganska livsstilen är något av det bästa som hänt mig. Det faktum att jag gör något bra för miljön och djuren varenda dag ger mig så mycket glädje!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne