Asian buddha bowl

Friday, 19 May 2017

When I posted this on Instagram my friend Cece texted me and asked what a buddha bowl is. Honestly I would just explain it as a trendy food thing, but the concept of it is that you fill a bowl with any grains, veggies, protein and seeds you want. I don't have any seeds in this one – but I'm still gonna call it a buddha bowl.

//  När jag lade ut den här på Instagram skrev min vän Cece till mig och frågade vad en buddha bowl är. Helt ärligt skulle jag nog mest bara förklara det som en trendig matgrej, men konceptet är att man fyller en skål med något typ av gryn, grönsaker, protein och frön. Jag har inga frön i den här – men jag tänker kalla den buddha bowl ändå. 

I poured over some of this teriyaki sauce from Santa Maria. I love having teriyaki sauce to asian dishes, and it's perfect if you bought home sushi (great tips if you haven't tried it).

//  Jag hällde över lite av de här teriyakisåsen från Santa Maria. Jag älskar att ha teriyakisås till asiatiska rätter, och det är dessutom perfekt om man köpt hem sushi (superbra tips om du inte provat det). 

Ingredients
- Rice noodles
- Firm tofu
- Frozen edamame beans
- Carrots
- Red bell pepper
- Avocado
- Teriyaki sauce

Asian buddha bowl

1. But the rice noodles in a bowl and pour over boiling water and let cook while preparing the veggies.

2. Let the edamame beans defrost. Shred the carrots. Chop the red bell pepper and avocado and chop the tofu into cubes.

3. Drain the rice noodles.

4. Put it all in a bowl and drizzle over some teriyaki sauce (I added some chili flakes as well). Done!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne