A sad day

Saturday, 8 April 2017

Yesterday a man drove with a truck down one of the biggest streets, Drottninggatan, in Stockholm and killed and injured several people. I was there when it happened. I was at work when a customer ran into our store screaming and crying in panic. When I saw the blood on the street outside I knew something was very wrong. Some of my colleagues saw the bodies and started to cry. We shut down the store and locked in ourselves with our customers in the basement.

We sat there for about 3-4 hours before the police came. While we sat there we got lots of false news threw social media about someone shooting just outside, someone shooting at Fridhemsplan and we also heard that people were held hostage at a department store. This caused more panic.

Afterwards we were all in shock. I'm still a bit in shock. I can't believe this happened. I'm thinking of the victims and their families and friends and I also feel so sorry for all the people who go threw attacks like this everyday.

Take care of each other.

//  Igår körde en man med en lastbil ner för Drottninggatan i Stockholm och dödade och skadade flera människor. Jag var där när det hände. Jag var på jobbet när en kund sprang in och skrek och grät i panik. När jag såg blodet på gatan visste jag att något var fel. Några av mina kollegor såg kropparna och började gråta. Vi stängde igen affären och låste in oss själva med våra kunder i källaren. 

Vi satt där i 3-4 timmar innan polisen kom. När vi satt där fick vi massa falska nyheter genom sociala medier om att det var någon som sköt precis utanför, någon som sköt på Fridhemsplan och vi hörde också att det var gisslandrama på Åhléns. Det skapade ännu mer panik. 

Efteråt var vi alla i chock. Jag är fortfarande lite chockad. Jag kan inte förstå att det faktiskt hände. Jag tänker på alla offer och deras nära och kära och jag är så ledsen för alla människor som går igenom liknande attentat varje dag. 

Ta hand om varandra. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne