4 ingredient healthy waffles

Monday, 24 April 2017

I probably should've posted this a couple of weeks ago when it was The Waffle Day here in Sweden. I really was craving waffles then, but I didn't think we had a waffle iron. That's why I got super happy the other day when my flat mate told me we had one. Of course I had to make some right away!

//  Jag borde väl egentligen ha lagt ut det här för några veckor sedan när det var våffeldagen. Jag var verkligen så sugen på våfflor då, men jag trodde inte att vi hade något våffeljärn. Därför blev jag superglad när min rumskompis härom dagen sa att vi visst hade en. Självklart var jag tvungen att göra några på en gång! 



This recipe has only four ingredients. Oats, plant based milk, banana and baking powder. You don't have to worry if you're not a fan of banana – you barely taste it in these waffles. I just used it as a replacement of the egg.

And yes – waffles can be healthy! Sure, you could go crazy with the toppings and make it less healthy but for mine I used simple, delicious and healthy topping. My obsession with banana and peanut butter works on waffles as well. For the other one and slices up some strawberries, sprinkled over some shredded coconut and drizzled over a little bit of agave syrup.

//  Det här receptet har endast fyra ingredienser. Havregryn, plantbaserad mjölk, banan och bakpulver. Du behöver inte oroa dig om du inte är ett fan av banan – man känner knappt av smaken i våfflorna. Jag använde det mest som en ersättning för ägg. 

Och ja – våfflor kan vara nyttigt! Visst skulle man kunna göra det mer onyttigt med massa toppings, men till mina hade jag enkla, goda och nyttiga saker. Mitt senaste beroende för banan och jordnötssmör funkar perfekt på våfflor. På den andra skivade jag upp jordgubbar och hade på kokosflingor och lite agave syrup. 


Ingredients
- 2,5 dl oats
- 3 dl plant based milk (I used oats milk)
- 1/2 banana
- 1 tsp baking powder
Topping suggestions: fruit, berries, nut butter, agave syrup, shredded coconut, vegan chocolate spread, coconut sugar 

4 ingredient healthy waffles

1. Make an oat flour by mixing the oats in a blender.

2. Add the banana, plant based milk and baking powder. Mix until smooth.

3. Cook in a waffle iron. Eat your waffles with preferred toppings!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne