Vegan sushi at Ljunggren

Tuesday, 7 March 2017

Time for another restaurant tips (because who doesn't love eating out?)! Last week I went to Restaurant Ljunggren for sushi. This is not your normal sushi place though, it's a bit more fancy and perfect for a nice dinner.

//  Dags för ännu ett restaurang-tips (för vem gillar inte att äta ute?)! Förra veckan besökte jag Restaurang Ljunggren för sushi. Det här är dock inte som ditt vanliga sushiställe, det är lite finare och perfekt för trevlig middag. 

It's located on Götgatan 36 on Södermalm. It's very minimalistic and simple on the outside so it's easy to miss it.

They serve a lot of different types of sushi like maki, nigiri and temaki. There was also a lot of small side dishes you could order. The only things that was vegan on of the sides were the crispy rice balls and edamame beans.

//  Det ligger på Götgatan 36 på Södermalm. Det är väldigt minimalistiskt och enkelt på utsidan så det är lätt att missa det. 

De hade en hel del olika typer av sushi some maki, nigiri och temaki. Det fanns även massa smårätter man kunde beställa. Det enda som var vegansk av smårätterna var de krispiga risbollarna och edamamebönorna. 

I told the girl serving us that I was vegan and she was very helpful and showed me the vegan options. I ordered a mixed plate of their Secret Garden maki (so pretty with the pink rice, right?) and a mix of vegan nigiri. I got the classics with avocado and tofu, but I also got some with asparagus and pickled peppers. The one with the peppers were so good! It had a similar texture to fish.

Like I said, perfect for a fancy dinner.  I definitely recommend this place! Just let them know you're vegan and they'll help you out.

//  Jag sa till tjejen som serverade oss att jag var vegan och hon var völdigt hjälpsam och visade mig de veganska alternativen. Jag beställde en blandad tallrik med deras Secret Garden maki (visst är de fina med det rosa riset?) och en mix av vegansk nigiri. Jag fick klassiker med avokado och tofu, men jag fick också några med sparris och inlags paprika. Den med paprikan var så god! Den hade lite samma textur som fisk. 

Som jag sa så är det perfekt för en finare middag. Jag rekommenderar verkligen det här stället! Säg bara till att du är vegan så hjälper de dig. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne