Tofu sandwich

Monday, 6 March 2017

I'm sorry that todays post is coming up so late. I've been super busy all weekend studying for an exam that I had this morning. I can't really tell if it went good or bad, but I hope I'll pass! Just because the exam is over it doesn't mean I've got a break now. I've got so much to do for school at the moment! For these days I need quick recipes to make my weeks a bit easier.

//  Jag är ledsen att dagen inlägg kommer upp så sent. Jag har varit upptagen hela helgen med att plugga inför en tenta som jag hade imorse. Kan inte säga om det gick bra eller dåligt faktiskt, men jag hoppas att jag får godkänt! Bara för att tentan är över betyder det inte att jag har paus ett tag nu. Jag har massvis att göra i skolan för tillfället! För dagar som dessa behöver jag därför snabba recept som gör veckorna lite smidigare. 
This tofu sandwich is one of those quick recipes. I don't even think you need the instructions down below to make it (but they're still there, don't worry). I really love having tofu on sandwiches. It makes them more filling and also just because tofu are life! I've made this in tortillas as wraps as well, which is just as good if you want some variety.

//  Den här tofumackan är ett sådant snabbt recept. Jag tror inte ens ni behöver instruktionerna där nere (oroa er inte, de är fortfarande där). Jag älskar verkligen att ha tofu på mackan. Det gör de mycket mer mättande och sen är ju tofu bara för gott! Jag har gjort det här i tortillabröd som wraps också, vilket funkar minst lika bra om man vill variera det lite. 

Ingredients
- Bread of choice
- Extra firm tofu
- Romain lettuce
- Tomatoes
- Red onion
- Avocado
- Sea salt
- Black pepper
- Chili flakes
- Olive oil

Tofu sandwich

1. Cut the tofu into blocks. Fry in a pan with a little bit of olive oil. Sprinkle over some sea salt, black pepper and chili flakes. Fry on each side for about 3-5 minutes. Don't touch them too much, they'll get crispier if you don't.

2. Chop up the lettuce, tomatoes, red onion and avocado.

3. Put everything on the bread (and if you want to make it a bit more creamier, drizzle over some tahini). Quick lunch – sorted!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne