StikkiNikki: vegan ice cream

Tuesday, 28 March 2017

Remember the list I did on "5 things to do in Stockholm this summer"? Guess what – I've already ticked one off the list! This Sunday Johanna and I went for some ice cream at StikkiNikki.

//  Kommer ni ihåg min inlägg "5 things to do in Stockholm this summer"? Gissa vad – jag har redan checkat av en grej från listan! I söndags gick jag och Johanna och köpte glass på StikkiNikki



They've got five shops in Stockholm. We went to the one at Götgatan. It's a super popular place! The queue was even outside the shop. They were quick though and I think we got our ice cream after around 10 minutes.

//  De har fem ställen i Stockholm. Vi gick till den på Götgatan. Det är superpopulärt! Kön gick till och med utanför butiken. De var dock väldigt snabba och jag tror vi fick vår glass efter strax efter 10 minuter. 


All ice cream are organic and homemade. It's not completely vegan, but they've got vegan options. I think they had three sorbets and two creamier ones (one chocolate and one coconut). I had the chocolate one (because you know I'm a chocolate addicts) and the mango sorbet. They were both delicious! The chocolate ice cream was so creamy and the mango sorbet really tasted like fresh mangoes.

If you're craving ice cream this summer, I definitely recommend this place!

//  All glass är ekologisk och hemmagjord. Det är inte helt vegaskt, men de har veganska alternativ. Jag tror de hade tre sorbet och två krämigare varianter (en choklad och en kokos). Jag tog choklad (för ni vet att jag är chokladberoende) och mangosorbet. De var båda så himla goda! Chokladen var så krämig och mangon smakade verkligen färsk mango. 

Om du är sugen på glass i sommar, rekommenderar jag verkligen den här stället!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne