Creamy saffron pasta

Friday, 10 March 2017

A couple of years ago, when I worked with Rebecca at Espresso House. She gave me this amazing saffron pasta recipe. I've been in love with it ever since! The recipe I got at first wasn't vegan since it had dairy and schrimps in it. Rebecca texted me a while back though and gave me tips on how easy it is to make it vegan. So I decided to give it a go.

//  För några år sedan jobbade jag med Rebecca på Espresso House. Hon gav mig ett fantastiskt recept på den här saffranspastan. Jag har varit kär i det enda sen dess! Receptet jag fick till en början var dock inte veganskt då det receptet har mjölk och räkor. Rebecca skrev till mig för ett tag sedan och sa att man enkelt kan göra det veganskt. Jag bestämde mig för att prova mig på det. 


I decided to add mushrooms as well to the recipe and instead of dairy I just used the cream from Oatly. It turned out perfect! This is a perfect recipe to make when you've got friends over. I don't think anyone will get disappointed by this pasta dish! You guys HAVE to try this out!

//  Jag bestämde mig för att lägga till champinjoner till receptet och istället för mjölk använde jag Oatly iMat matlagningsgrädde. Det blev perfekt! Det här recpetet är perfekt om man ska bjuda hemma lite vänner på mat. Tror inte att någon blir besviken på den här pastarätten! Ni MÅSTE prova det här!


Ingredients
- Pasta of choice
- 200 g frozen or fresh asparagus
- 1 red bell pepper
- 100 g mushrooms
- 1 red onion
- 250 ml Oatly iMat cream (or other plant based cream)
- 0,5 g saffron
- 1/2 tsp sambal oelek
- Sea salt after taste

Creamy saffron pasta

1. Cook the pasta according to the instructions.

2. Finely chop the red onion and saute with a little bit of water in a pot until soft.

3. Chop the mushrooms roughly and the red bell pepper into stripes. Add to the pot together with the asparagus.

4. After a couple of minutes, pour in the plant based cream and then the saffron, sambal oelek and salt. Stir around and let cook on a medium to low heat for 8-10 minutes.

5. Transfer the pasta into the pot with the pasta sauce and mix until everything is coated. Serve in a bowl and enjoy!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne