Cheap and healthy vegan meal

Friday, 24 March 2017

Okay, so this recipe was not what I had intentions to make. But sometimes things doesn't go the way you plan in the kitchen. I had already started to cook the rice and saute the onion though, so I quickly had to come up with something else to make. In the end I came up with this chickpea and green pea stew.

//  Okej, så det här receptet var inte vad jag hade för avsikt att göra. Men ibland går det inte riktigt som man planerat i köket. Jag hade dock redan börjat koka riset och sautera löken, så jag var snabbt tvungen att slänga ihop något annat. I slutändan fick jag till den här kikärts- och ärtgrytan

It's the end of the month, which means a lot of people are just longing to get the next pay. Trying to save money, I just threw together what I had at home. This stew turned out pretty good and it's also cheap and healthy.

Here I had it with rice, but I think it's a little better with pasta. Or I don't know... It depends on what you're craving. It works with both anyways, and that's just a plus.

//  Det är slutet på månaden, vilket innebär att många bara går och längtar efter lönen. I ett försök att spara lite pengar, slängde jag därför bara ihop det jag hade hemma. Den här grytan blev ganska bra ändå och dessutom billig och nyttig. 

Här åt jag den med ris, men jag tycker nog den passar bättre till pasta. Eller jag vet inte... Det beror lite på vad man är sugen på. Den funkar till både och hur som helst, och det är ju bara ett plus. 


Ingredients
- 1 yellow onion
- 2 dl of green peas
- 1 can of chickpeas
- 1 can of crushed tomatoes
- 1 Tbsp tomato paste
- 2 Tbsp frozen parsley
- Sea salt and black pepper after taste

Chickpea and green pea stew

1. Chop the onion finely and saute with some water in a pot.

2. Drain and rinse the chickpeas and add to the pot with the green peas and crushed tomatoes. Stir around and let boil on a medium high heat under a lid for a couple of minutes.

3. Add the parsley, sea salt and black pepper and let boil for another couple of minutes.

4. Serve with some grains (rice, couscous, bulgur etc.) or pasta. I also like adding some greens like kale or spinach. Cheap and healthy dinner - Sorted!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne