Vegan breakfast at Espresso House

Thursday, 16 February 2017

This Sunday I spent the whole day studying at Espresso House. I really like studying a cafés. It makes me more focused and I get more things done, even though there's loud music and lots of people around. It's so easy to do other things when you're at home. 

Anyways. Another reason for why I went there was so that I could try out their new vegan breakfast!

//  I söndags spenderade jag hela dagen på Espresso House. Jag gillar verkligen att plugga på caféer. Det gör mig mer fokuserad och så får jag saker gjort, trots att det är hög musik och mycket folk omkring. Det är så lätt att man börjar göra massa annat hemma. 

Hur som helst. En annan anledning till varför jag gick dit var för att testa deras nya veganska frukost!

At the moment they´re promoting their porridge, overnight oats and a vegan sandwich as their vegan breakfast options. They've been having the porridge and overnight oats for quite some time though, but the sandwich is completely new. 

I've had the overnight oats before and think it's delicious. It's a mango and blueberry flavoured one topped with coconut flakes. I also bought the vegan breakfast sandwich. It has vegan butter, avocado, tomatoes, shredded carrots and lettuce inside. It had a lot of butter in it though, which was a bit to much in my opinion. Other than that I think it was really tasty! Simply a filling breakfast sandwich. 

It makes me so happy to see that bigger chains are getting more and more vegan options. Even McDonalds in Sweden launched a vegan burger last week. The world is slowly progressing!

//  För tillfället gör de reklam för deras gröt, overnight oats och en vegansk macka som deras veganska frukost alternativ. De har dock haft gröten och overnight oats ganska länge nu, men mackan är helt ny. 

Jag har ätit deras overnight oats förut och tycker den är väldigt god. Den har smak av mango och blåbär och är toppad med kokosflakes. Jag köpte även den veganska frukostmackan. Den hade veganskt smör, avokado, tomater, rivna morötter och sallad. Den hade en aning för mycket smör enligt mig. Annars tyckte jag den var väldigt god! En mättande frukostmacka helt enkelt. 

Det gör mig så glad att se att större kedjor får in mer och mer veganska alternativ. Till och med McDonalds kom ut med en vegansk burgare förra veckan. Världen går sakta med säkert framåt!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne