The Ordinary Vegan tries out - #35

Wednesday, 8 February 2017

The first thing I tried out here on the blog was the body lotion from Jasön. I had the one with a vanilla scent. I really liked that one. Therefore I thought I'd give their deodorant a chance. For some reason, it's so hard finding a good vegan deodorant. 

//  Det första jag provade här på bloggen var en body lotion från Jasön. Jag hade den med en vaniljdoft. Den blev en favorit hos mig. Därför tänkte jag att jag skulle ge deras deodorant en chans. Av någon anledning är det så svårt att hitta bra veganska deodoranter. 

Unfortunately this one wasn't better. It doesn't cover the smell at all in my opinion. I have to use it several times a day. Why is it like that with vegan deodorants, does anyone know? I have to look it up. Maybe it's because I only buy deodorants to budget prices. This one was £3.50. Do I really have to buy a expensive one to get a decent one? If you have any good tips – let a girl know and comment on this post!

//  Tyvärr var inte den här bättre. Den täcker inte lukten över huvudtaget enligt mig. Jag måste använda den flera gånger om dagen. Varför är det så med veganska deodoranter, någon som vet? Jag får gräva lite i det. Kanske är det för att jag köper deodoranter till budgetpriser. Den här kostade 39 kr. Måste jag verkligen köpa en dyare för att få en som är bra? Om ni har bra tips får ni jättegärna kommentera här!


2 comments

  1. Jag har testat en handgjord deo men minimalt med ingredienser men tror tyvärr att dom slutade tillverka sina produkter, men jag får kolla upp! Och om den är helt vegansk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Säg gärna till om du får reda på om den finns kvar och om den är vegansk :D

      Delete

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne