FLFL: Mediterranean food on Södermalm

Sunday, 26 February 2017

Yesterday I had lunch at FLFL Levantine Kitchen. They serve mediterranean food. Some of you might know how much I love food from there, so of course I had to try this place out!

It's located on Skånegatan 87 by Nytorget on Södermalm. It might not look like much on the outside, but I think the inside is so charming. Don't get fooled by the picture though. I was lucky and managed to snap a shot when the place were empty. The place was full 15 minutes later.

//  Igår åt jag lunch på FLFL Levantine Kitchen. De serverar mat från mellanöstern. Några av er kanske vet hur mycket jag älskar mat därifrån, så självklart var jag tvungen att prova stället! 

Det ligger på Skånegatan 87 vid Nytorget på Södermalm. Det kanske inte ser ut som mycket på utsidan, men det är verkligen charmigt när man kommer in. Bli inte lurade av bilden dock. Jag hade tur och lyckades ta en bild när det fortfarande var tomt. Stället var fullt 15 minuter senare. 


The restaurant serve lacto-ovo vegetarian and vegan options. Falafel, wraps, salads and loads of different side dishes. I tried out a hummus dish, which means the hummus is served as a main course. On the hummus I got hot chickpeas and a tomato-red pepper "casserole" and it came with some pita bread on the side. I also ordered some potato fries.

//  Restaurangen serverar lacto-ovo vegetarisk och veganska alternativ. Falafel, wraps, sallader och massa av sidorätter. Jag provade mig på en hummusrätt, vilket innebär att hummus serveras som en huvudrätt. På hummusen fick jag varma kikärtor och en tomat-paprika "casserole" och till det fick man pitabröd. Jag beställde även lite pommes. 

The one thing I missed was some greens. I think it would be great to share one of these hummus plates with someone and then order loads of sides with it instead – some salad, falafel, roasted cauliflowers... Even if the hummus was delicious, I would like to have a bit more variation. But now I know how to order next time.

//  En sak jag saknade var grönsaker. Jag tror det skulle vara perfekt att dela på en sådan här hummustallrik med någon och beställa massa sidorätter till det – lite sallad, falafel, rostad blomkål... Även om hummusen var supergod så skulle jag vilja ha lite variation. Men nu vet jag hur jag ska beställa nästa gång. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne