Wearing a swimsuit with small boobs

Thursday, 12 January 2017



"I look like a boy", I think to myself when I see my reflection in the mirror wearing a swimsuit. I'm going to a water park with my dad and older brother. We used to go there all the time when we were younger. Just the three of us. The plan is to go there again, now when we´re older, and be a bit nostalgic. I'm excited to got there, but there's one thought that takes over. I've got no boobs. No boobs in a swimsuit. Attractive. 

Looking through my wardrobe I realise I've only got one nice bikini. I don't want to wear a bikini in a water park though. The top will just fall down and be distracting. So here I stand in the fitting room in a swimsuit that makes me look like a boy... I look on myself from the side... Nope – they're just like they've been since I was 14. I take it off and change to my own clothes, walk out from the fitting room to the till and buy it. 

Even though I don't like my boobs, I'm not going to let that stop me from going to public swimming pools or water parks. There's nothing I can do about it. Sure, I could pay someone to get them fixed. I don't think it's wrong for people to do plastic surgery, everyone has the right to do what they want with their bodies, but personally I couldn't do that. It would feel wrong, because then it's like I give in to societies messed up picture of what women should look like! 

Yes, I've got those stupid thoughts about me not being good enough implanted in my mind. I think most of us do. What's important though is that we try to not let them take over and stop us from doing things. I'm not saying it's easy. Putting on that swimsuit and try to let go and just enjoy myself was hard, but I did it anyway. 

//  "Jag ser ut som en pojke, tänker jag för mig själv när jag ser mig själv i spegeln bära en baddräkt. Jag ska till en vattenpark med min pappa och storebror. Vi brukade alltid åka dit när vi var yngre. Bar vi tre. Planen är att åka dit igen, nu när vi är äldre, och vara lite nostalgiska. Jag är taggad på att åka dit, men det är en tanke som tar över. Jag har inga bröst. Inga bröst i en baddräkt. Attraktivt. 

När jag tittar igenom garderoben inser jag att jag bara har en snygg bikini. Jag vill dock inte ha på mig en bikini på vattenparken. Överdelen kommer bara åka av och vara i vägen. Därför står jag nu här i provhytten i en baddräkt som får mig att se ut som en pojke... Jag tittar på mig själv från sidan... Nej – de ser precis likadana ut som när jag var 14. Jag tar av den och byter till mina egna kläder, går ut från provhytten till kassan och köper den. 

Även fastän jag inte gillar mina bröst, så tänker jag inte låta det hindra mig från att gå till offentliga pooler eller vattenparker. Det finns inget jag kan göra åt saken. Visst, jag skulle kunna betala något att fixa till de. Jag tycker inte det är fel av människor att göra plastikoperationer, alla har rätt att göra vad de vill med sina kroppar, men för mig personligen skulle jag inte kunna göra det. Det skulle kännas fel, som att jag gav upp och lät mig styras av samhällets sjuka ideal för hur kvinnor ska se ut!

Ja, jag har de där dumma tankarna om att jag inte ser bra ut nog inplanterade i mitt huvud. Det tror jag de flesta av oss har. Det viktiga är dock att vi inte låter de ta över och stoppar oss från att göra saker. Jag säger inte att det är lätt. Att ta på den där baddräkten och att försöka släppa allt och bara ha kul var svårt, men jag gjorde det ändå. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne