I'm no longer vegan

Thursday, 5 January 2017



I'm no longer vegan... said no one ever! Of course I'm still a vegan, that wont change. What I want to talk about today is making "mistakes" as a vegan and eating non-vegan food my accident.

This Tuesday when I was going home from Stockholm I stopped by Espresso House to buy a gingerbread latte on oats milk, extra hot and with one shot only (I'm not a coffee drinker really as you can tell) to take with me on the train. I got my latte, poured over some cinnamon and happily walked to the train. When I was near platform 7 I took a sip and had to stop right away. I took off the lid and had another sip. It was definitely cows milk! I was so grossed out and threw it away in the nearest bin. I usually always ask the barista twice if they made the beverage on plant based milk, but this time I didn't and I could feel the cows milk taste right away.

At first I felt guilty, but then again, things like this happens and it's not your fault! If you're a vegan and this happens to you, don't blame yourself – we live in a society where eating and using animals are the norm. Mistakes like this will probably happen, and that sucks, but it's life and it doesn't make you less of a vegan. Shake it off and always ask the barista twice what milk they used to make your gingerbread latte.

//  Jag är inte vegan längre... sa ingen någonsin! Klart jag fortfarande är vegan, det kommer inte ändras. Vad jag dock vill prata om idag är när man gör "misstag" som vegan och råkar äta något icke-veganskt. 

I tisdags när jag var på väg hem från Stockholm stannade jag förbi på Espresso House för att köpa en gingerbread latte på Oatly-mjölk, extra varm och med en shot endast (är inte direkt någon kaffedrickare som ni märker) att ta med på tåget. Jag tog min latte, hällde på lite kanel och gick glatt iväg till tåget. När jag var vid platform 7 tog jag en smutta och var tvungen att stanna på en gång. Jag tog av locked och smakade lite till. Det var definitivt ko-mjölk! Jag blev så äcklad och slängde den i närmsta sopkorg. Jag bruakar vanligtvis fråga baristan en extra gång om de gjorde drycken på växtbaserad mjölk, men den här gången gjorde jag inte det och jag kände verkligen ko-mjölksmaken direkt. 

Först kände jag mig skyldig, men sen tänkte jag efter. Sådana här saker händer och det inte ens eget fel! Om du är vegan och det här händer, klandra inte dig själv – vi lever i ett samhälle där normen är att äta och utnyttja djur. Man kommer förmodligen vara med om misstag som dessa, och det suger, men det är livet och det gör dig inte till mindre vegan. Skaka av det och fråga alltid baristan en extra gång vilken mjölk de gjorde din gingerbread latte på. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne