Healthy pralines

Friday, 13 January 2017

Today is moving day! I'm moving to Stockholm. I've packed my things in the car and am about to leave in about one hour. Let's just say the car is crammed, and even though it's crammed my dad is coming with even more things tomorrow. 

Even though I'm moving all day, I'm still sharing a delicious vegan recipe with you guys since it's Friday. 

//  Idag är det flyttdag! Jag flyttar till Stockholm. Jag har packat alla mina grejer i bilen och ska åka iväg om ungefär en timme. Bilen är proppad om vi säger så, och även fast den är det så kommer min pappa med mer saker imorgon. 

Även fast det är flyttdag så tänker jag självklart dela med mig av ett gott veganskt recept eftersom det är fredag. 

These pralines are one of the best things I've made! It's basically stuffed dates covered in dark chocolate. A relative had made these for Christmas but with one whole almond inside. I had to try and re-make them, but instead I stuffed the dates with some peanut butter and one whole cashew nut. 

So delicious and also, they're healthy! It's the perfect treat for the weekends but also in the middle of the week.

//  Dessa praliner är nog något av det bästa jag gjort! Det är helt enkelt fyllda dadlar täckta i mörk choklad. En släkting gjorde de här till jul men med en hel mandel inuti. Jag var tvungen att prova på att göra de hemma, men jag fyllde dadlarna med lite jordnötssmör och en hel cashewnöt.

Så otroligt gott och så är de ju nyttiga! Perfekt godsak för helgen men passar även att göra mitt i veckan. 

Ingredients
- Dates 
- Peanut butter (no added salt or sugar) 
- Cashew nuts 
- Dark chocolate 

Healthy pralines

1. Remove the pits from the dates. 

2. Stuff the date with a little bit of peanut butter and one cashew and close the date again. 

3. Melt the dark chocolate over a water bath. When it's melted and smooth, put one date at a time in the chocolate, cover it and put it on plate (be more clever than I was and put them on paper to prevent them to stick on the plate too much). 

4. Let sit in the fridge and take out a couple of minutes before serving.

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne