Eating fat for healthy hair

Tuesday, 10 January 2017

If you've been reading my blog for a while you know that I'm struggling with my hair at the moment. I've always had very thin and fair hair, but for the latest year and a half it has just gotten worse and worse. It barely grows and the ends split and goes off. 

I've tried to do a lot of different things recently to get it back to normal again. One thing I've done is that I've started to eat more fat. Fat doesn't mean unhealthy. I'm talking about healthy fats like avocado, tahini, nuts and seeds. 

//  Om du har läst min blogg ett tag så har du förmodligen koll på att jag kämpar med mitt hår för tillfälelt. Jag har alltid haft väldigt tunt hår, men det senaste ett och ett halvt året har den bara blivit värre. Det växer knappt och topparna går av. 

Jag har testat att göra en hel del olika saker för att få det tillbaka till normalt igen. En sak jag gjort är att jag börjat äta mer fett. Fett betyder dock inte onyttigt. Jag pratar om nyttiga fetter som avokado, tahini, nötter och frön.  

So has it worked? Well people have told me my hair looks better know compared to a couple of moths ago. It's still not back to normal though, but it feels like it doesn't go off as much now. I think it's heading in the right direction at least, which feels great.

Healthy fats I always got at home: 
- Avocado 
- Almonds
- Cashew nuts
- Chia seeds 
- Tahini 

//  Har det funkat då? Några har faktiskt sagt att mitt hår ser friskare ut nu jämfört med för några månader sedan. Det är fortfarande inte tillbaka till det normala, men det känns som att det är på väg i rätt riktning i alla fall, och det känns jättebra. 

Nyttiga fetter jag alltid har hemma: 
- Avocado
- Mandlar
- Cashewnötter
- Chiafrön 
- Tahini

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne