Avocado and chickpea sandwich

Monday, 9 January 2017

My mom is the best at baking bread! Her bread was definitely one of the things I missed the most when living in London. I don't eat as much sandwiches now as I used to though, but I can't say no when they come out fresh and hot from the oven.

//  Min mamma är bäst på att baka bröd! Hennes bröd var definitivt en av grejerna jag saknade mest när jag bodde i London. Jag äter dock inte mackor lika ofta länge, men jag tackar aldrig nej till varmt nybakat bröd direkt från ugnen. 


Avocado on bread is a combo that never dies. Simple and delicious. I thought I would try something a bit different and even more filling, so I made a sandwich with avocado but added chickpeas. A great combo that's quick and easy to make. 

//  Avocado på macka är en kombo som aldrig dör. Enkelt och gott. Jag tänkte att jag skulle pröva något annorlunda och ännu mer matigt, så jag gjorde en macka med avocado men hade även kikärtor till. En toppenbra kombo som är lätt och snabb att göra. 

Ingredients
- Avocado
- Chickpeas 
- Lemon 
- Sea salt
- Black pepper
- Bread of choice 

Avocado and chickpea sandwich

1. Drain and rinse the chickpeas. 

2. Mash the chickpeas and avocado in a bowl.

3. Squeeze in the juice from one wedge of lemon and add in salt and pepper after taste. 

4. Spread on your bread of choice. Done!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne