Asian vegetable noodles with peanut sauce

Friday, 6 January 2017



Today is bank holiday in Sweden, so that means I've got the day off from work. Think I'm going to spend some time packing for the move next week. Am I the only one who's so slow at packing? You might think I would be fast at throwing my things together and just go since I used to switch place from my mom and dad every week for like 16 years, but nope – I'm a slow packer.  Therefore I think it's a good idea for me to start now.

//  Idag är det röd dag i Sverige, så det betyder att jag är ledig från jobbet. Tror jag ska spendera lite tid åt att packa idag inför flytten nästa vecka. Är jag den enda som är så seg på att packa? Man skulle ju kunna tro att jag är snabb på att slänga ihop mina grejer och dra i och med att jag flyttade mellan min mamma och pappa varje vecka i typ 16 år, men nej – jag är seg på att packa. Därför är det nog bäst om jag börjar nu. 

Something that's definitely going with me are my spiralizer (looks like this). I got this from one of my flatmates I had in Hammersmith in London. I love it! It makes it possible to make vegetable noodles. If you haven't tried it – do it! It's a fun way to make something different with vegetables. If you don't got a spiralizer you can use a peeler instead and make "tagliatelle". 

Also, let's talk about the peanut sauce. BEST. THING. EVER! I think I'm kind of addicted to it. I used tamari sauce, but I think you could use soy sauce as well if you don't got tamari at home. 

//  Något som jag definitvt kommer ta med mig är en spiralizer (den ser ut så här). Jag fick den av en av mina rumskompisar jag bodde med i Hammersmith i London. Jag älskar den! Det gör det möjligt att göra grönsaksnudlar. Om ni inte provat det – gör det! Det är ett roligt sätt att göra någonting annat med grönsaker. Om du inte har en spiralizer kan du använda en skalare istället och göra "tagliatelle". 

Vi får inte glömma att prata om jordnötssåsen. BÄSTA. SÅSEN. NÅGONSIN! Jag tror jag är lite beroende. Jag använde tamarisås, men jag tror att man kan använda sojasås också om man inte har tamari hemma. 

Ingredients
- 2 large carrots
- 3/4 of a whole cucumber
- 2 spring onions
- Some fresh coriander 
- Chili flakes (optional)
For the peanut sauce:
- 1/2 dl peanut butter (without salt and sugar) 
- 1 Tbsp tamari sauce
- 1 Tbsp agave syrup 
- 1/2 dl water 

Asian vegetable noodles with a peanut sauce

1. Use a spiralizer (or a peeler) to make the the carrots and cucumber into noodles. Mix together in a bowl. 

2. Chop up the spring onions and coriander and mix with the salad. 

3. Mix all ingredients for the peanut sauce in a small bowl until thick and smooth. 

4. Ready to serve! 

2 comments

  1. Ser så gott ut!! Vart har du köpt din spiralizer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den är från Whole Foods i London. Om du söker efter "Grönsakssvarv" eller "Spiralizer Sverige" på Google så kommer det upp en del återförsäljare.

      Delete

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne