Vegan Christmas lunch

Tuesday, 6 December 2016


This Sunday I had a Christmas lunch at Rosengrens Skafferi in Örebro. It was a vegetarian/vegan buffé with loads of Christmassy dishes and treats. I had no idea how much of the stuff I was going to be able to eat, but there had to be something.
____________________

I söndags åt jag jullunch på Rosengrens Skafferi i Örebro. Det var en vegetarisk/vegansk buffé men massa juliga rätter och godsaker. Jag hade ingen aning om hur mycket av sakerna jag skulle kunna äta, men tänkte att det borde finnas något.



A lot of things had dairy products in it but there were loads of different variations of hummus, sallads, fresh bread, potato and a stew with sweet potato, butternut squash and tofu. The treats to the left in the picture was also vegan and raw.
____________________

Det var mycket som innehöll mjölkprodukter men det fanns massa olika röror, sallader, nybakat bröd, potatis och en gryta med sötpotatis, butternutpumpa och tofu. Godsakerna till vänster i bilden var också veganska och "raw". 




Over all I couldn't eat the majority of the things. What I could eat though was delicious! The chef even wanted me (an another girl who also was vegan) to have some more hot food, so she brought some vegetable patties and a curry spiced rice. How sweet?! Even though the curry rice might not be that Christmassy - but who cares if it tasted good
____________________

Allt som allt kunde jag inte äta majoriteten av grejerna. Det jag kunde äta var dock supergott! Kocken ville till och med att jag (och en annan tjej som också var vegan) skulle få mer varm mat, så hon gav oss grönsaksbiffar och currykryddat ris. Hur gulligt?! Även om curryriset inte var så juligt - men vem bryr sig om det är gott?

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne