Risgrynsgröt - vegan rice pudding

Friday, 9 December 2016

One of the best things with Christmas is "Risgrynsgröt". It's like a rice pudding/porridge. I think everyone in Sweden eats it in December. It reminds me of my childhood and gets me SO into the Christmas mood! 
____________________

Något av det bästa med julen är Risgrynsgröt. Jag tror väl att nästans alla i Sverige äter det kring december. Det påminner mig om min barndom och får mig verkligen att komma in i julkänslan!


Before I went vegan I used to buy the prepared one that you could just heat up. That one is obviously not vegan so therefore I looked up on how to make it myself. All you need is some round grain rice and plant based milk. I personally think oats milk works perfect! 

Also, the cinnamon and sugar on top is so important! Don´t skip them, it´s not the same without them!
____________________

Innan jag blev vegan köpte jag alltid den färdiggjorda som man bara kunde värma upp. Den är ju dock inte vegansk, så därför kollade jag upp hur man kunde göra det själv. All man behöver är grötris (finns billigt på Coop just nu. Nej inte spons här, vill bara ge er tips haha) och växtbaserad mjölk. Jag tycker havremjölk funkar perfekt!

Glöm inte för allt i världen kanelen och sockret! De är verkligen pricken över i:et, det blir inte samma sak utan de! 

Ingredients (1 portion)
- 1 dl round grain rice (grötris på svenska)
- 2 dl water 
- 4-5 dl oats milk (or other preferred plant based milk)
- A pinch of salt
- Cinnamon
- Sugar 

Risgrynsgröt – vegan rice pudding

1. On a low heat let the round grain rice simmer with the water under a lid for about 10 minutes so that the grains swells. 

2. Pour in the oats milk and let simmer under a lid for another 30 minutes.

3. Top the rice pudding with some cinnamon, sugar and some more oats milk. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne