Carrot & saffron soup

Tuesday, 27 December 2016

Because of the Christmas weekend, I've been so confused about the days. It feels like it is Monday today and not Tuesday! That's also why I'm posting the recipe today instead, simply just because I believed it was Monday. 
____________________

På grund av julhelgen är jag helt förvirrad över dagarna. Det känna som att det är måndag idag och inte tisdag! Det är också därför jag publicerar det här receptet idag istället. Jag trodde helt enkelt att det var måndag.

Anyways, here's the recipe. A carrot and saffron soup. It's a thick soup, but I like that. It's perfect to dip bread in! Easy to make and healthy. Just what I want after all sweets and glasses of wine from Christmas.

Now I'm off to work. Meeting up my friend Jonathan later tonight for some dinner and then we're going to the cinema to see "Passangers". I really hope it's good! Have a great day!
____________________

Hur som helst, här är receptet. En morot och saffranssoppa. Det är en tjockare soppa, men jag gillar det. Det är perfekt att doppa bröd i! Lätt att göra och nyttig. Precis vad jag vill ha efter alla sötsaker och glas med vin från julen. 

Nu ska jag iväg till jobbet. Ska träffa min kompis Jonathan senare ikväll för middag och sen bio. Vi ska se "Passangers". Jag hoppas den är bra! Ha en bra dag!


Ingredients
- 1 kg carrots
- 1 g saffron 
- 1 yellow onion
- 3 garlic cloves
- 800 ml vegetable stock (1 vegetable stock cube) 

Carrot & saffron soup

1. Peel the carrots and roughly chop them up. Put aside. 

2. Chop up the onion and let sauté in a large pot with some water. While they're getting soft, finely chop up the garlic cloves.

3. Add the carrots and garlic and stir around. Add a little more water and let the carrots get soft before adding the saffron. Stir around until everything is coated. 

4. Pour in the vegetable stock. Let boil on a medium heat for about 15 minutes. 

5. Take a stick blender and mix until the soup is thick and smooth. Serve with some fresh bread. Done!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne