The Ordinary Vegan tries out - #22

Wednesday, 2 November 2016

I know it's late, but I still want to give you "The Ordinary Vegan tries out" today, so let's get started! 

My mom gave me this lipstick from Triffle Cosmetics. It's a completely cruelty-free brand with a lot of vegan products. They list clearly what's vegan and not on their website, which makes life so much easier! 
____________________

Jag vet att det är sent, men jag vill fortfarande få ut "The Ordinary Vegan tries out" idag, så nu kör vi!

Min mamma gav mig det här läpstiftet från Triffle Cosmetics. Inga av produkterna är testade på djur och de har mycket vegan-vänligt. De listar även tydligt vad som är veganskt och inte på hemsidan, vilket gör livet så mycket enklare!

They call this lipstick Lip Parfait and this is the colour Exotic Fruit. The shade is a pink nude one, so the name makes me a bit confused since exotic fruit doesn't make me think of nude colours. Anyways, the colour gets lighter on the lips and is really perfect for a nude look. I rarely wear lipsticks though, but still like the colour if I would want to go for a nude makeup. 

I found that the colour didn't fade too quickly either. Of course I had to apply a bit more after a while, but that's how I find it is with most lipsticks (or I'm just not that experienced with lipsticks). 
____________________

De kallar detta läppstift för Lip Parfait och färgen heter Exotic Fruit. Nyansen är i rosa nude, så namnet gör mig lite förvirrad då exotisk frukt inte påminner mig alls om nude-färger. Hur som helst, färgen blir ljusare på läpparna och passar perfekt för en "naken" look. 

Jag tycker inte heller att färgen försvann för fort. Självklart behövde jag applicera lite mer efter ett tag, men så är det med de flesta läppstift tycker jag (eller så är jag bara oerfaren när det kommer till läppstift). 

Since I'm not a huge lipstick fan, I don't think I will use this very often. I do think it's a great option if I would though and wouldn't mind trying out some other shades. I will give this 3 out of 5 vegan jumping bunnies!
____________________

I och med att jag inte är ett jättestort fan av läppstift så kommer jag nog inte använda det här så ofta. Jag tycker dock det är ett bra alternativ om jag vill det och skulle gärna testa andra nyanser. Den får 3 ut av 5 veganska hoppande kaniner!


Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne