Meditation - does it work?

Sunday, 13 November 2016

During the summer I started to meditate in combination with my yoga sessions. I then started to incorporate it everyday. Just for a few minutes. I rolled out my yoga mat, sat down and just breathed in and out. In the beginning I had no idea what to do when meditating, but I looked it up and what most people said was not to think too much about how - just to do it. And so I did! I also ended every meditation with thinking about all the things I'm grateful for. 

When I moved back to Sweden I got out of that routine and it's not until now that I've started to notice the difference. I get more affected by negative energy which creates thoughts like "I can't do that" or "That's not possible". Having a positive mindset is so important and the meditation really helped. Therefore I'm going to bring it back to my everyday routines and make sure to do it. Even if it's just for a few minutes. 
____________________

Under sommaren började jag meditera in kombination med min yoga. Efter ett tag började jag göra det varje dag. Bara i några minuter. Jag rullade ut yogamatten, satt ner och bara andades in och ut. I började hade jag ingen aning om vad man skulle göra när man mediterade, men jag kollade upp det och vad de flesta sa var att inte tänka för mycket på hur - bara gör det. Vilket jag gjorde! Jag avslutade även varje meditation med att tänka på allt jag är tacksam för. 

När jag flyttade tillbaka till Sverige kom jag ur den rutinen och det är inte förrän nu som jag börjat märka skillnaden. Jag blir mer påverkad av negativ energi vilket skapar tankar som "Det där kan jag inte göra" eller "Det är omöjligt". Att ha ett positivt tänkande är så viktigt och jag tror verkligen att meditationen hjälpte. Därför tänker jag börja meditera igen dagligen och se till att faktiskt göra det. Även om det bara är för några minuter. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne