Journey to healthy hair - It's even shorter!

Saturday, 5 November 2016

Do your remember my post about the mess of my hair that's not growing but just goes of (catch up on it here)? Guess what – it's even shorter now! Well, that's because I went to the hairdresser yesterday. I was suppose to go weeks ago, but the hairdresser got sick unfortunately. 

I cut of about three centimeters (a little more than 1 inch). Even though it's shorter it looks thicker, which I'm pleased about. I see this as the starting point for getting it healthy again! 
____________________

Kommer ni ihåg att jag skrev ett inlägg om mitt hår som vägrar växa och bara går av (läs ikapp här)? Gissa vad – det har blivit ännu kortare! Fast det är på grund av att jag var hos frisören igår. Jag skulle ha gått för flera veckor sedan, men frisören blev tyvärr sjuk. 

Jag klippte av ungefär tre centimeter. Även fast det är kortare ser det tjockare ut, vilket jag är nöjd med. Jag ser det här lite som en nystart för att få håret hälsosamt igen! 


Two new things I've started to do this week: 

- I'm incorporating more healthy fats in to my diet like avocado and nuts. I've really started to like cashew nuts actually.

- I'm not using as much heat on my hair. This week, I've only used the hair straightener to make some curls once. 

I think I'm going to have a "No heat-challenge" for a whole week though. Think I'm starting on monday already!
____________________

Två nya saker jag har börjat med den här veckan: 

- Jag har börjat införa mer nyttiga fetter i mina matvanor som avokado och nötter. Jag har fått en grej för cashewnötter faktiskt. 

- Jag använder inte lika mycket värmeverktyg på håret. Den här veckan har jag faktiskt bara använt plattången för att göra lockar en gång. 

Jag tror att jag ska köra igång med en "Ingen värme-utmaning" en hel vecka. Kanske kör igång på måndag redan!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne