Is it okey to shop from the high street?

Saturday, 26 November 2016


The other day I bought this black spaghetti strap top from Monki. I've been wanting a black one for for a while now. I just love the 90s feel of it and love to layer it over a simple tee, a thin knit or a polo shirt. It gives the look that quirky look but is still so simple.
____________________

Härom dagen köpte jag den här svarta toppen med spaghetti-tunna axelband från Monki. Jag har velat ha en svart ett tag nu. Jag älskar 90-talskänslan och älskar att bära den över en enkel t-shirt, en tunn stickad topp eller en polotröja. Det ger outfiten den där roliga looken med är fortfarande så enkel.


As you might know, I really try to consume more ethically for the environment but also for the people who make the clothes. I avoid shopping at high street stores like H&M and Zara just because of the horrible working conditions the seamstresses have to go through. Sometimes I feel like it's hard to consume a 100% ethical though. Mostly because ethical brands are usually so expensive. What I should be thinking though is: "Buy less for better quality". 

Creating a more ethical wardrobe is a process for me too because sometimes I don't feel like putting £90 for a top. Also, there are not a lot of second hand- and vintage shops in the city where I live, which makes it harder. This was the first thing I bought from the high street in a really long time, and when it happens there are a couple of things I consider. 

- Is this a impulse-purchase or something I will be wearing for longer time?

- Are there several things in my wardrobe that I can match this with? 

- Look for pieces made out of one single material, it's better for the environment. 
____________________

Som ni kanske vet så försöker jag konsumera mer etiskt, dels för miljön men också för människorna som gör kläderna. Jag undviker att shoppa från "high street"-affärer som H&M och Zara på grund av de fruktansvärda arbetsvillkoren som sömmerskorna går igenom. Ibland tycker jag dock att det är svårt att konsumera 100% etsikt. Mest på grund av att etiska märken oftast är mycket dyrare. Vad jag borde tänka är dock: "Köp mindre för bättre kavlité". 

Att skapa en mer etisk garderob är en process för mig då jag ibland inte känner för att 900kr på en topp. Det finns inte heller stort utbud av second hand- och vintagebutiker i staden där jag bor, vilket gör det svårare. Det var längesen jag köpte något från en "high street"-affär och när det händer finns det några saker jag försöker att tänka på. 

- Är det här ett impulsköp eller är det här något jag jag kommer vilja ha under en längre tid?

- Kan jag matcha det här med flera saker i min garderob? 

- Leta efter plagg gjorda av ett material, det är bättre för miljön. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne