Healthy and cheap red lentil soup

Monday, 28 November 2016

A question I get a lot is "Isn't it expensive to be a vegan?". The answer is no. My food budget has definitely gone down since becoming a vegan. Things like potatoes, rice, oats, beans and lentils are the cheapest things in the grocery shop. When I lived in England the fruit and vegetables was also really cheap. It's the same in Sweden. If you stick to the seasonal things it's always cheap.
____________________

En fråga som jag ofta får är "Är det inte dyrt att vara vegan?". Svaret är nej. Mina kostnader på mat har sjunkit så mycket sen jag blev vegan. Saker som potatis, ris, havregryn, bönor or linser är black det billigaste du kan köpa i mataffärer. När jag bodde i England var frukten och grönsakerna också väldigt billiga. Samma sak gäller i Sverige. Om man håller sig till grejer som är i säsong så är det alltid billigt. 

This soup is one example of a dish that's super cheap. Uncooked red lentils are always a cheap option and also a great source of protein and iron. Carrots are in season right now so I got 1kg for £0.8. I don't think celery are in season though but they were cheap anyway and costed me about £1,3. 

I've said it before but will say it again. I love having soup in fall and winter times. It's hearty and warming and a perfect dinner when it's cold and dark outside. 
____________________

Den här soppan är ett exempel på en riktigt billig rätt. Okokta linser är alltid ett billigt alternativ och även en bra källa till protein och järn. Morötter är i säsong just nu så jag fick 1kg för 9,90kr. Jag tror inte selleri är i säsong dock med de var hur som helst billiga och kostade endast 11,90kr. 

Jag har sagt det förut men säger det igen. Jag älskar att äta soppa under hösten och vintern. Det är värmande och en perfekt middag när det är kallt och mörkt ute.


Ingredients

- 2 large carrots
- 4 celery sticks 
- 1 red onion 
- 3 dl red lentils 
- 2 pinches of sea salt
- Some black pepper
- Spice with mixed dried herbs (if you've got any at home)
- 1 vegetable stock cube 
- 2 liters of water

Red lentil soup

1. Finely chop the onion, carrots and celery. Add in a large pot with a little bit of water and let them get soft. 

2. Add in the red lentils and water to the pot and crumble in the vegetable stock cube and stir around. Add in the salt, black pepper and dried herbs and let boil on a medium high heat under a lid for about 15 minutes. 

3. Serve with some foccacia or other fresh bread if you fancy that. Done! 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne