Tofu wok with rice noodles

Monday, 10 October 2016

After my trip to Japan a couple of years ago, I fell in love with Japanese food (not to speak about the people and culture!). I don't know if this is Japanese though, but it's asian and it's similar at least. To get reminded of that amazing trip (I really have to go back soon!) I like making asian inspired dishes. Of course you have to eat them with chop sticks as well, it just isn't the same otherwise.
____________________

Efter min resa till Japan jag gjorde för några år sedan, så föll jag verkligen för japansk mat (för att inte tala om folket och kulturen!). Jag vet inte om detta är japansk dock, men det är asiatiskt och det är liknande i alla fall. För att påminnas om den där underbara resan (jag vill verkligen åka tillbaka snart!) så brukar jag göra asiatiskt inspirerande rätter. Självklart måste man äta de med pinnar också, det blir inte detsamma annars. 


As you might know, I've started to cook more with tofu recently. I usually just fry them or bake them without marinate them, but this time I wanted to give them more of a flavour. I made a sauce on soy sauce, agave syrup, fresh chopped ginger (which makes all the difference, so don't skip the ginger guys) and I also added some soy flour to make it a bit thicker. 

So. GOOD!

The great thing about this dish is that you can use any veggies you'd like and you could also serve this with rice instead of rice noodles.
____________________

Som ni kanske vet så har jag börjat laga mer mat med tofu. Jag brukar vanligtvis bara steka de eller ugnsbaka de utan marinad, men den här gången ville jag ge de mer smak. Jag gjorde en sås på soja, agave syrup, färsk hackad ingefära (vilket gör enorm skillnad, så skippa inte ingefäran hörni) och jag hade även i lite sojamjöl för att göra den tjockare. 

Så. GOTT!

Det som är bra med denna rätt är att man kan använda vilka grönsaker man vill och den går även att servera med ris istället risnudlar.



Tofu wok with rice noodles

1. Put the rice noodles in a bowl and pour some boiling water till they're covered. Let sit for a couple of minutes before you drain them.

2. Fry the tofu in some coconut oil on all sides till golden. Put aside. 

3. Chop up the red bell pepper, broccoli and 1 spring onion. Fry in the pan till soft. 

4. While the veggies are frying away, you can start to make the sauce. Simply just mic the soy sauce, agave syrup, ginger and soy flour in a bowl.

5. Put the tofu back to the pan together with the veggies. Pour over the sauce and stir around till everything is evenly coated. 

6. Serve on a plate together with the rice noodles and sprinkle over some fresh spring onion and chili flakes. Sorted!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne