The Ordinary Vegan tries out - #18

Wednesday, 5 October 2016

My choice of deodorant has never been something I've put much thought into. I just bought something that smelled good and used it. To be honest, it was the same with this one. I had no expectiations when purchasing it. I just really needed one and saw this one in Coop (a Swedish grocery store) and noticed that all beauty products from Urtekram are vegan. Also, the products was on offer when I bought it, so I got it a bit cheeper as well. If I'm not wrong I think I got it for 35kr (about £3.2)
____________________

Mitt val av deodorant har aldrig varit något jag direkt lagt mycket tanke på. Jag har bara köpt någon som luktat gott och använt den. För att vara ärlig var det samma sak med denna. Jag hade inga förväntningar när jag köpte den. Jag var bara i behov av en och såg den här på Coop och märkte även att alla skönhetsprodukter från Urtekram är veganska. Dessutom hade de erbjudande på produkterna när jag köpte den här så jag fick den lite billigare. Om jag inte har helt fel så tror jag att jag fick den för 35kr.

The smell is nothing special really, it's just very neutral in my opinion. Actually, it might be too neutral because I can still smell sweat after I while (TMI, sorry but we've got to keep it real). I have to use several times during the day, which sucks because you want to use a deo ones and be safe for the rest of the day. 

Sure, I love the fact that it's organic and natural, but obviously you still want a deodorant to do it's job. Not super happy with this one. It works if you use it several times during the day, but "ain't nobody got time for that" (imagine THIS gif for that sentence), right?
____________________

Doften är inte speciell alls, den är bara väldigt neutral om ni frågar mig. Helt ärligt så är den nog lite för neutral då jag tyvärr fortfarande kan känna svettlukt efter ett tag (TMI, ledsen men jag måste vara öppen och ärlig här). Jag måste använda den flera gånger om dagen, vilket suger då man vill kunna använda en deo en gång och vara säker resten av dagen. 

Visst, jag älskar det faktum att den r ekologisk och naturlig, men självklart vill man ju att en deodorant ska göra sitt jobb. Jag är alltså inte supernöjd med denna. Den funkar om man använder den flera gånger under dagen, men "ai'nt nobody got time for that" (tänk er DETTA gif till den meningen), eller hur?



I wish I could give this deodorant more vegan jumping bunnies than 1, but unfortunately I can't. I'm still curious to try out other of their beauty products to see if they work better for me. 
____________________

Jag önskar att jag kunde ge denna deo mer än 1 veganska hoppande kanin, men tyvärr kan jag inte det. Jag är dock fortfarande nyfiken på deras andra skönhetsprodukter för att se om de funkar bättre.


Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne