Raw carrot cake

Friday, 28 October 2016

Okey guys – I've got an amazing recipe for you guys this week! Since it's friday, I thought I'd share a treat you can make this weekend. This raw carrot cake is gold! You don't have to use the oven, it's actually quite healthy since it's packed with healthy nuts and since it's not baked in the oven all nutrients are still in the the cake.

Most importantly it's delicious!
____________________

Okej allihopa – Jag har ett fantastiskt recept till er den här veckan! I och med att det är fredag tänkte jag dela med mig av ett fika-recept lagom till helgen. Den här raw morotskakan är guld! Du behöver inte använda ugnen, den är faktiskt ganska nyttigt då den är fylld med nyttiga nötter och alla näringsämnen är kvar då den inte varit inne i ugnen. 

Viktigast av allt så är den supergod!

If you've got some leftover carrots at home, this recipe is perfect! I also think it feels very autumnal with the cinnamon and brown and orange colours. You could even decorate it a bit spooky and make it a Halloween cake. 

I got inspired from My Darling Vegan's blog. Found her on Pinterest and she's got loads of yummy recipes! 
____________________

Om du har lite överblivna morötter hemma så är detta recept perfekt! Jag tycker det känns som ett bra höst-recept med kanelen och den bruna och orangea färgen. Man skulle till och med kunna dekorera den lite mer "spökigt" och göra det till en Halloween-kaka. 

Jag blev inspirerad av My Darling Vegan's blogg. Hittade henne på Pinterest och hon har massa goda recept! 


Ingredients

For the cake
- 3 carrots
- 2.5 dl dates
- 2.5 dl walnuts
- 1.3 dl shredded coconut
- 1 tsp cinnamon
- Pinch of sea salt 

For the frosting
- 2.5 dl cashews (soaked in water overnight)
- 0.5 dl water
- 1/2 lemon 
- 3 Tbsp agave syrup
- 1 tsp vanilla powder
- 0.5 dl coconut oil

Raw carrot cake

Check out how to make it here on My Darling Vegan's blog. I've changed the measurements a bit and I skipped the nutmeg. 
____________________

Klicka in här på My Darling Vegans blogg för att se hur man gör. Jag har ändrat måtten lite och jag skippade att ha i muskot. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne