Journey to healthy hair – Status: Terrible!

Tuesday, 18 October 2016

Honestly, I'm a bit embarrassed posting this picture. Maybe embarrassed is the wrong word, but when I see my hair the only thought that comes to my mind is "Gosh that's ugly!". 

It hit me even more this weekend when I was inside a fitting room when shopping and I saw my hair from the back in a mirror. It's terrible! For last two years my hair has gotten thinner and thinner. It's so thin that it doesn't grow long because the ends just goes off. 

The hair is quite important for a lot of people to feel comfortable, and I feel the same. Right now, my hair does not give me confidence. Sure, it doesn't stop me from doing things, but I really want to have healthy hair again. 
____________________

Om jag ska vara ärlig så skäms jag lite för att lägga ut den här bilden. Eller skäms är kanske fel ord, men när jag ser mitt hår är det enda jag tänker "Usch vad fult!". 

Det slog mig ännu mer nu i helgen när jag var ute och shoppade och stod inne i ett omklädningsrum och så mitt hår bakifrån i en spegel. Det är gräsligt! Under de senaste två åren har mitt hår bara blivit tunnare och tunnare. Det är så tunt att det inte växer långt då topparna bara går av. 

Håret är ganska viktigt för många människor för att man ska känna sig bekväma, och jag känner likadant. Just nu ger mitt hår mig inte självförtroende. Det är inte så att det direkt stoppar mig från att göra något, men jag vill verkligen få hälsosamt hår igen. 


I'm really going to try and make my hair the way it was a couple of years ago! Most of all I want it to get thicker. I don't mind having short hair, I like it. It would be fun to make it grow a bit though so I can have a longer bob. When it's more healthy I really want to dye it much lighter. That's for when it's thicker and stronger though. 

I've booked a time at the hair dresser this Friday. Going to a place I haven't been to before called U & Green. It's a small place where they use organic and vegan (!) products. I was so excited to find a vegan hair dresser in my little city! I'm just going to cut the hair evenly (because the layers are so unevenly as you can see) and hopefully she can give me some tips to my journey to get my healthy hair back. 

I'd love to if you want to comment if you've got any tips! 
____________________

Jag tänker verkligen försöka att få tillbaka håret jag hade för några år sedan! Framförallt vill jag få det tjockare. Jag har inget emot att ha kort hår, det gillar jag. Dock skulle det vara kul att spara det lite längre så att jag kan ha en längre bob. När det är mer hälsosamt så skulle jag vilja färga det ljusare. Det får bli när det är friskt och starkt dock. 

Jag har bokat en tid hos frisören på fredag. Ska till ett ställe jag inte varit på tidigare som heter U & Green. Det är ett litet ställe som använder ekologiska och veganska (!) produkter. Blev så taggad när jag hittade en vegansk frisör i min lilla stad! Jag ska bara klippa håret jämnt (för som ni ser är det så ojämnt det kan bli) och förhoppningsvis kan hon ge mig lite tips på min resa till att få mitt hälsosamma hår tillbaka. 

Om ni har några tips får ni jättegärna kommentera inlägget!

2 comments

  1. You will have your hair back! But anyways, you are beautiful no matter what!

    Lydia M
    xxx

    ReplyDelete

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne