Hälsocafét: Vegan café on Södermalm in Sthlm

Saturday, 8 October 2016

My day in Stockholm yesterday was perfect! My dad and I went to the Modern museum and another one called "Fotografiska". The last one was definitely my favourite! It never disappoints. 

Another thing that neither disappoint me was the lunch we had at Hälsocafét. It's located in south Stockholm on Hornsgatan 61. I've seen loads of pictures from here on Instagram, but I've only been able to crave it through the phone. 
____________________

Min dag i Stockholm igår var perfekt! Min pappa och jag gick till Moderna museet och Fotografiska. Den sistnämnda var definitivt min favorit! Blir aldrig besviken när jag går dit. 

En annan sak som inte gjorde mig besviken var lunchen vi åt på Hälsocafét. Det ligger på Södermalm i Stockholm på Hornsgatan 61. Jag har sett massa bilder från detta ställe på Instagram, men jag har bara kunnat ta del av det genom telefonen. 

They recently made the café 100% vegan, and when that happens; I'm in heaven! They offer different acai bowls, overnight oats and chia puddings. They also got loads of different smoothies, juices and mylkshakes. I had such a hard time deciding what to eat! I really want to try one of the acai bowls next time, but this time I wanted something more savoury. 


On the savoury side they had different delicious salads, a rawfood-pizza, a burger, a chili stew and some wraps. You might understand why I had such a hard time making a decision?
____________________ 

Stället blev nyligen 100% veganskt och när det händer så är jag i himlen! De har massa olika acai bowls, overnight oats och chiapudding. De har även en hel del smoothies, juicer och mylkshakes att välja bland. Det var så svårt att bestämma sig för vad man ville ha! Jag vill verkligen prova någon acai bowl nästa gång, men denna gång ville jag ha något mer salt. 

På den mer salta delen kunde man välja på olika sallader, en rawfood-pizza, en burgare, en chiligryta och några wraps. Ni kanske förstår varför det var svårt att bestämma sig?


As you might have noticed, my dad and I ended up taking the same thing in the end. We took the salad "Bysistorget", which had quinoa, kale, carrot, pickled onion, roasted chickpeas, falafel, hummus and a tahini/orange and ginger dressing. It was delicious! Also a huge plus to the big portions that filed you up. 
____________________

Som ni kanske märkt så slutade det med att jag och min pappa tog samma sak. Vi valde salladen "Bysistorget", den hade quinoa, grönkål, morot, picklad rödlök, rostade kikärtor, falafel, hummus och en tahini/apelsin och ingefärsdressing. Det var otroligt gott! Även ett stort plus till de stora portionerna som gjorde en riktigt mätt. 



For dessert they had some different cakes, energy balls and puddings. We were so full though that we decided to just go for some coffee afterwards. Or rather my dad had some coffee while I enjoyed a chai latte on Oatly's oats milk. 

I absolutely love this place! Might convince Cornelia to go there next weekend as well, but I know there's so many other places in Stockholm I have to try out. Definitely going back here though.
____________________

Till fika hade de lite olika kakor, bollar och puddingar. Vi var så mätta dock så vi bestämde oss för att bara ta lite kaffe på maten. Eller rättare sagt tog min pappa kaffe medan jag beställde en chailatte gjord på Oatly's havremjölk. 

Jag älskar verkligen det här stället! Jag kanske får övertala Cornelia att gå dit med mig nästa helg igen, men jag vet ju att det finns så många andra ställen i Stockholm att prova på. Jag kommer definitivt gå tillbaka hit dock. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne