Buddha bowl with chickpeas & kale

Friday, 7 October 2016

When you're reading this I'm in the car with my dad on out way to Stockholm. We have this thing when we go there over the day from time to time and go to museums and galleries, eat good food and just stroll around. Feels like it's going to be a good day!

Another good thing is this super easy Buddha bowl! I know I always say that my recipes out quick and easy, but honestly, this one has to be the most simple one. The concept of a so called Buddha bowl is to have one part of protein, another one with grains, a third one with greens and the last one with veggies. Maybe I can't call this bowl a proper Buddha bowl then, since I don't have the veggies but only the greens?
____________________

När ni läser detta så sitter jag i bilen med min pappa på väg till Stockholm. Vi har en liten grej att vi då och då åker till Stockholm över dagen och går på museum och olika konstgalleri, äter god mat och bara går omkring. Tror det här kommer bli en toppenbra dag!

En annan bra sak är denna superenkla Buddha bowl! Jag vet att jag alltid säger att mina recept är så snabba och enkla, men helt ärligt så måste detta var den enklaste. Konceptet med en så kallad Buddha skål är att man har en del protein, en annan med något typ av korn, en tredje med gröna blad och den sista med grönsaker. Då kanske man inte kan kalla min för en riktig Buddha bowl i och med att jag bara har gröna blad och inte grönsaker?





With four parts or not, this is still so delicious! Might not look like much to some, but I love this kind of food! It's the perfect food to make in the middle of the week when you don't really have time to cook. It's also super cheap but still filling and healthy.

I also bought a bottle of Sriracha (a hot chilli sauce) the other day since I've been seeing every vegan YouTuber raise it to the skies. I understand why now. I think I'm addicted already! If you like spicy food (like me), just add Sriracha and you'll be sorted! If you don't like spicy food, I would suggest mixing some lemon juice and tahini to have with this instead.
____________________

Med fyra delar eller inte, detta är fortfarande så himla gott! Det kanske inte ser ut som mycket, men jag älskar den här typen av mat! Det är perfekt mitt i veckan när man inte riktigt har tid att fixa iordning mat. Det är dessutom superbilligt men fortfarande mättande och nyttigt. 

Jag köpte också en flaska med Sriracha (en stark chillisås) härom dagen då jag har sett nästan varenda vegansk YouTuber hylla den så mycket. Jag förstår varför nu. Jag tror jag är beroende redan! Om du gillar stark mat (som jag), ha bara på lite Sriracha så är det fixat! Om du inte gillar stark mat skulle jag rekommendera att mixa citronsaft och tahini att ha till detta istället. 

Buddha bowl with chickpeas & kale

1. Cook the rice according to the instructions but add in some quinoa when cooking it. 

2. Chop the kale and steam it for a couple of minutes. I use a bamboo steamer that I put over a pot with boiling water. When it's done, just sprinkle over some sea salt and put aside. 

3. Drain and rinse the chickpeas. 

4. Chop up the spring onion. 

5. Put everything in a bowl and add on some Sriracha (seriously, do try it, it's so good!). Done!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne