Buddha bowl with baked broccoli and tofu

Monday, 31 October 2016

You probably know by now that I love eating from bowl. I don't know why, but I always think it tastes so much better. Since I also love eating with sticks (have to get new ones though) it's always easier to eat from a bowl so you can scoop the last grains, veggies or whatever you're eating. 

Therefore I guess it's no surprise that I love making Buddha bowls. You get a bit of everything and it's super easy (okey, I guess that depends on how you make one since there's like over a 1000 combos one can do). 
____________________

Ni vet förmodligen vid det här laget att jag älskar att äta ut skålar. Jag vet inte varför, men det smakar alltid bara så mycket godare. I och med att jag även älskar att äta med pinnar (måste införskaffa nya dock) så är det alltid lättare att äta ur en skål så man bara kan skopa in de sista grynen, grönsaker eller vad man nu äter. 

Därför kommer det väl inte som någon överraskning att jag älskar Buddha Bowls. Man får lite av allt och det är superlätt (okej, jag antar att det beror på hur man väljer att göra den då det typ finns över 1000 kombinationer att göra).

This one is made with steamed kale for the greens, quinoa for the carbs (and protein), tofu for the protein ("How do vegans get their protein?"), baked broccoli and red onion for the veggies and some roasted cashews for a bit of crunch. Also, I had to drizzle on some sriracha because I'm addicted to that sauce!
____________________

Den här gjore jag emd ångkokt grönkål för det gröna, quinoa för kolhydrater (och protein), tofu för proteinet ("Hur får veganer i sig protein?"), ugnsbakad broccoli och rödlök för grönsakerna och några rostade cashewnötter för lite crunch. Jag hade även på lite sriracha såklart för jag är beroende av den där såsen!

Ingredients
- Fresh broccoli
- Red onion
- Tofu
- Quinoa 
- Kale
- Cashew nuts
- Garlic powder
- Sea salt
- Black pepper 
- Sriracha 

Buddha bowl with baked broccoli and tofu

1. Turn on the oven on 200°. Chop up the red onion into wedges and the fresh broccoli into smaller broccoli trees. Put on a baking tray, drizzle over a little bit of olive oil and sprinkle over some garlic powder, sea salt and black pepper. Toss around so that the onion and broccoli are covered before putting in on the oven for about 15 minutes.

2. Cook one part quinoa with two parts of water on a low heat under a lid (or according to the instructions). 

3. Chop up the tofu into cubes. Fry in a pan with a little bit of olive oil or coconut oil until the tofu has got a golden colour. 

4. Steam your chopped up kale (I use a bamboo steamer).

5. In a dry pan, roast a few cashew nuts till they've got some colour. 

6. Assemble everything on a plate and drizzle over some sriracha (optional, but it's heaven so you should add it). There you go – a healthy, instagram-friendly and delicious buddha bowl!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne