Vegan buffet at Rosengrens Skafferi

Sunday, 25 September 2016

Yesterday I had the most amazing vegan buffet for lunch! Inside the museum in Örebro there's this little restaurant and café called Rosengrens Skafferi.
____________________

Igår åt jag en helt fantastisk vegansk buffé till lunch! Inne i Örebros museum finns det en liten restaurang som heter Rosengrens Skafferi.


You can eat as much as you want for 135kr (about £12) and trust me, it's definitely worth it! The buffet was vegetarian/vegan but the majority was vegan. There were loads of different salads, two different types of fritters, potatoes, bread and an amazing lentil soup and more. When I was going for my second plate the chef was out and told me there was a vegan version of the gratin (a creamy one with black beans and vegetables) in the kitchen, so he kindly brought some to me.
____________________

Man får äta hur mycket man vill för 135kr och tro mig, det är så värt det! Buffén var vegetarisk/vegansk men majoriteten var veganskt. Det fanns massa olika typer av sallader, två olika grönsaksbiffar, potatis och en supergod linssoppa och mer. När jag gick för att ta min andra tallrik kom kocken ut och sa att det fanns en vegansk version av gratängen (en krämig en med svarta börnor och grönsaker) i köket, så han var så snäll och hämtade lite av den till mig. 

This is definitely a new favourite place to lunch at! I also noticed that they had some vegan raw desserts. I have to try them out some day! 

Hope you're all having a great end to the week! Me myself are extremely happy right now, because I just bought tickets to go and see The 1975 in Stockholm in February next year! I. Can't. WAIT!
____________________

Det här är definitivt ett nytt favoritställe att luncha på! Jag såg även att de hade en del veganskt raw-fika. Jag måste prova det någon dag!

Hoppas ni alla har ett bra avslut på veckan! Jag själv är extremt glad just nu, för jag köpte precis biljetter för att gå och se The 1975 i Stockholm i februari nästa år! Kan. knappt. VÄNTA!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne