The Ordinary Vegan tries out - #17

Wednesday, 28 September 2016

I know toothpaste might not be the most fun product to read a review about, but I've finally found a vegan toothpaste that I like! You might know I've been trying two other ones. One from the brand Jasön and another one from Lavera. Neither one gave that fresh minty feeling I want when brushing my teeths. I almost thought there wasn't a vegan toothpaste like that. Now though, I found one that does! 
____________________

Jag vet att det kanske inte är det roligaste att läsa recensioner om tankrämer, men jag har äntligen hittat en vegansk tandkräm jag gillar! Ni vet kanske vet att jag har provat två andra tidigare. En från märker Jasön och en annan från Lavera. Ingen av de gav den där fräscha mint smaken jag vill åt när jag borstar tänderna. Jag trodde nästan inte att det gick att få en sådan vegansk tandkräm. Nu jag har dock hittade en som gör det!

It was actually a reader that commented and told me to try out Kingfisher. Thank you girl! You helped in the vegan forrest of toothpastes! 

I found this in a small eco-shop we've got here in my city (a great place for vegan food, treats and beauty products btw) for about 60kr (£5.5). Definitely worth it though since it's got that fresh flavour I've been looking for in a vegan toothpaste. 
____________________

Det var faktiskt en läsare som kommenterade och tipsade mig om Kingfisher. Tack tjejen! Du hjälpte mig verkligen i den veganska djungeln av tandkrämer!

Jag hittade den här i en liten eco-butik som finns här i min stad (ett superbra ställe för vegansk mat, fika och skönhetsprodukter förresten) för ungefär 60kr. Det var definitivt värt det i och med att jag letat efter en vegansk tankräm med fräsch smak. 

It might not come as a surprise that I'm giving this products 5 out of 5 vegan jumping bunnies. 

Please comment if you have any tips on vegan brands or products you think I should try out. I'm greatful for all the help I can get since I'm still quite new in the world of vegan beauty. 
____________________

Det kommer nog inte som någon överraskning att jag ger denna produkt 5 ut av 5 veganska hoppande kaniner. 

Ni får jättegärna kommentera om ni har tips på veganska märken eller produkter som ni tycker jag ska prova. Jag uppskattar verkligen all hjälp jag kan få då jag fortfarande är ganska ny i den veganska skönhetsvärlden. 



1 comment

  1. Det är ju jättebra att du har hittat en vegansk tandkräm som du gillar :)

    Btw, bilder på mitt hår finns på bloggen nu, tänkte att jag säger till då du verkade nyfiken, kram! :)

    ReplyDelete

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne