The Ordinary Vegan Tries Out - #15

Wednesday, 14 September 2016

"The Ordinary Vegan tries out" has now got it's own page here on the blog! I thought it would make it easier to have them all in the same place if you're curious to look back on some review. 

This week I'm trying out these eyeshadow brushes from EcoTools. They make loads of different makeup brushes but also bath products and hair brushes. Everything is 100% cruelty-free, made of recycled materials and renewable bamboo. I got this Eye Enhancing Duo Set at Boots for £6.99. You can also order it online and I think you'll get 15% off when buying it from their own website (and no, I'm not sponsored to say this, just want to share great offers with you guys). 
____________________

"The Ordinary Vegan tries out" har nu fått en egen sida här på bloggen! Jag tänkte att det är smartare att ha de på samma ställe om man blir nyfiken att titta tillbaka på någon recension. 

Den här veckan testar jag de här sminkborstarna för ögonen från EcoTools. De har massa olika typer av sminborstar men även badprodukter och hårborstar. Allt är 100% cruelty-free, gjort av återvunnet material och förnybar bamboo. Jag köpte den här Eye Enhancing Duo Set på Boots för £6.99 (ca 78kr). Man kan köpa de online (på Lyko bl.a.) och jag tror dessutom att man får 15% rabatt när man köper det från deras egna hemsida (och nej, jag är inte sponsrad för att säga det här, jag vill bara dela med mig av superbra erbjudanden). 

You get four brushes in two, which is great! One that blends, another one to smudge with, a third one that defines and a forth one to shade with. All four brushes gives me everything I need to create a great eye look.
____________________

Man får fyra borstar i två, vilket är toppen! Vet inte riktigt hur jag ska översätta termerna "blends, smudge, define och shade", men ni förstår förhoppningsvis innerbörden av de. Alla fyra borstarna ger mig verkligen allt jag behöver för att skapa en snygg sminkning för ögonen. 

I really like them and even got myself the "Starter kit" with some more brushes for the whole face. I definitely recommend these makeup brushes and will give it 4 out of 5 vegan jumping bunnies!
____________________

Jag gillar de så pass mycket att jag införskaffade deras "Startpaket" med lite fler sminkborstar för hela ansiktet. Jag rekommenderar verkligen dessa sminkborstar och ger den 4 utav 5 veganska hoppande kaniner!


2 comments

  1. Kul att du gillade dem så mycket. Jag har funderat på att själv införskaffa sådana borstar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag rekommenderar de verkligen om du har funderat på att köpa de! :)

      Delete

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne