The Ordinary Vegan tries out - #14

Wednesday, 7 September 2016

It's time for another "The Ordinary Vegan Tries out"! Do you remember I tried out a toothpaste a while back (read the post here)? That toothpaste was okay, but it didn't have that fresh minty flavour that I prefer in a toothpaste. Therefore I've been trying out a new one from Lavera for the last month. 
____________________

Det är dags för ännu en "The Ordinary Vegan Tries Out"! Kommer ni ihåg att jag provade en tandkräm för ett tag sedan (läs inlägget här)? Den tandkrämen var okej, men den hade inte den där friska mintiga smaken som jag föredrar. Nu har jag därför provat en ny tandkräm från Lavera den senaste månaden. 

I bought this one while I still lived in England. I think I paid around £5 for it and I've seen it here in Sweden for about the same price. 

Since I want a fresh flavour I bought this one with mint. It's definitely fresh but there's still something about the taste that I'm not used to. I don't think about it as much now though, but I wonder if it's just because that's how vegan toothpaste's taste? 
____________________

Jag köpte den här när jag fortfarande bodde i England. Jag tror jag betalade runt £5 (ca 57kr) för den och jag har sett att den ligger på ungefär samma pris i Sverige.

Eftersom jag vill ha en fräsch smak så köpte jag den här med mint. Den är absolut fräsch men det är fortfarande någonting med smaken som jag inte är van vid. Jag tänker inte på det lika mycket nu dock, men jag undrar om det är så vegansk tankräm smakar?




I do like this one better than the last one though and I could buy it again. I'm still searching for the "ultimate" vegan toothpaste though! I will give this one 3 out of 5 vegan jumping bunnies. 

____________________

Jag gillar den här tandkrämen bättre jämfört med den andra jag provade och skulle kunna köpa den här igen. Jag letar fortfarande efter den "ultimata" veganska tandkrämen dock! Jag ger den här 3 av 5 veganska hoppande kaniner. 



2 comments

  1. I was thinking about trying it but I heard that their suppliers are not 100% cruelty free. I'm not sure this is true but I remember I chose something else after googling.

    There is one polish toothpaste which I think is 100% vegan. Wow, they've got UK site, no way http://ziaja.co.uk/ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh really? I thought they were, but maybe I've missed that..

      Thanks for the tips Annmariq!

      Delete

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne