The key to make a vegan diet work

Tuesday, 27 September 2016

A lot of people come to me and say that they've tried being vegan but couldn't do it in the long run. They felt tired and didn't have energy. They started to crave animal products like meat and cheese. Why? For most people I think it's because they didn't eat enough when trying out eating vegan-based food. 

Vegan whole foods are less calorie dense than animal-based foods, which means you have to eat much more. If you don't your body won't get satisfied, which will make you feel tired and you will start to crave foods that are less healthy. 

The thing when eating vegan whole foods – like potatoes, rice, oats, beans, lentils, greens, vegetables and fruit – is that they digest through the body much quicker. I can eat so much food now without feeling "heavy" afterwards like a lot of people say they do after eating meat. 

Here's my tips if you want to start eating vegan and make it last:

1. Eat a lot and eat till you're satisfied. Don't be afraid to eat big portions because it will go through your body so quick. 

2. Don't be afraid of carbs. Potatoes, rice and pasta are carbohydrates that'll give you energy and get you through the day.

3. Make the connection. Educate yourself ("Cowspiracy", "Forks over knives" and "Our daily bread" are all great documentaries) about veganism to understand the "connection" between humans, animals, the earth and environment. Being vegan is a lifestyle, and ones you make the connection it will be easier to transition to a vegan diet if you find it hard. 
____________________

Många människor har sagt till mig att de försökt äta veganskt men att de inte orkade göra det i slutändan. De kände sig trötta, hade ingen energi och ville ha djur-baserad mat som ost eller kött. Anledningen? Jag tror att för mångas del kan det nog vara det faktum att de inte åt tillräckligt mycket när de åt veganskt. 

Vegansk naturlig mat har inte lika mycket kalorier i sig som djur-baserad mat, vilket innebär att man måste äta mycket mer. Om man inte gör det kommer kroppen bli nöjd vilket kommer leda till att man känner sig trött och kommer vilja ha mindre nyttig mat. 

Saken när man äter vegansk naturlig mat – som potatis, ris, havregyn, bönor, linser, grönsaker och frukt – är att kroppen smälter det mycket snabbare. Jag kan äta så mycket mer nu och känner mig ändå inte så där "tungt" mätt som många säger att de gör efter att de äter kött. 

Här är mina tips på på hur man får en vegansk diet att fungera:

1. Ät mycket och tills du är mätt. Var inte rädd för stora portioner för det kommer gå genom kroppen så fort.

2. Var inte rädd för kolhydrater. Potatis, ris och pasta är kolhydrater som ger en energi så att man orkar med hela dagen. 

3. Förstå sambandet. Utbilda dig själv ("Cowspiracy", "Forks over knives" och "Vårt dagliga bröd" är alla bra dokumentärer) om veganism och förstå sambandet mellan människor, djur, jorden och miljön. Att vara vegan är en livsstil och när man väl förstår sambandet så blir det lättare att övergå till en vegansk diet och man tycker det är svårt. 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne