Sunday update: Blog work and salad at Java

Sunday, 11 September 2016

Sunday and I'm off from work. I didn't put on any alarm on the phone this morning, but as the morning person I am I still woke up at 7am and couldn't sleep anymore. Did some pilates, had a long breakfast in front of the TV and then I spent some time preparing bits and bops for the blog that I hope you'll like.
____________________

Söndag och jag är ledig från jobbet. Jag satte inte på något larm på mobilen i morse, men som den morgonmänniska jag är så vaknade jag såklart vid 7 i alla fall. Tränade lite pilates, åt en lång frukost framför TV:n och sen spenderade jag några timmar åt att fixa lite saker till bloggen som jag hoppas ni kommer gilla.

At lunch time I met up with my beautiful friend Anna. We went to this café called Java where you can make your own salad, which is perfect for me! Only problem is that I tend to want a bit of everything on my salad. Today I went for one with quinoa, greens, cucumber, corn, chickpeas, edamame beans, red cabbage, artichoke and sun dried tomatoes. Still a lot of different things, but it was good and filled me up!
____________________

Vid lunch träffade jag min fina vän Anna. Vi gick till ett café som heter Java där man kan plocka ihop sin egen sallad, vilket är perfekt för mig! Det enda problemet är att jag ofta har en tendens att ha på lite för mycket av olika saker på min sallad. Idag blev det en med quinoa, grönsallad, gurska, majs, kikärtor, edamamebönor, rödkål, kronärtskocka och soltorkade tomater. Kanske fortfarande lite för mycket olika saker, men den var god och mättande!


I'm back home now and going to continue working on the blog. Let me know if there's something special you want me to write about. I love hearing from you guys!
____________________

Nu är jag hemma igen och ska fortsätta jobba på bloggen. Kommentera gärna om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om. Jag älskar att höra av från er!

4 comments

  1. Åh vilken mysig blogg du har! Och det ser supergott ut! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack vad glad jag blir Lovisa! Det var riktigt gott! x

      Delete
  2. Åh mums, maten såg ju verkligen jättegod ut!

    ReplyDelete

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne