Quick simple tofu plate

Monday, 5 September 2016

A lot of people seem to think that tofu is a essential for vegans. It's packed with protein and can be made in so many different ways. It hasn't been an essential for me though because I haven't used tofu at all when cooking at home. Why? I don't know why, but for some reason I had this thought that cooking tofu was difficult. I was so wrong! It's one of the most simple and quick things you can use in your cooking! 
____________________

Många verkar tro att tofu är en bas-produkt i köket för veganer. Den är full av protein och kan tillagas på så många olika sätt. Det har inte varit en bas-produkt i mitt kök dock. Av någon anledning har jag fått för mig att det är svårt att tillaga tofu. Jag hade så fel! Det är något av det enklaste och snabbaste man kan använda i matlagning ju!


I bought a organic firm tofu this time. I sliced it into thin pieces and fried them in some olive oil in a pan for a couple of minutes on each side. It was just that simple! 

You can marinate it before you cook it since the tofu itself doesn't have any flavour really. I thought it was really good anyway though! I had it with some veggies, rice, chili flakes, sea salt and a drizzle of soy sauce. This recipe is perfect when you just want something quick.
____________________

Jag köpte ekologisk fast tofu den här gången. Jag skar den i tunna skivor och stekte de i lite olivolja i stekpannan några minuter på varje sida. Det var verkligen så enkelt!

Man kan marinera tofun innan man tillagar den i och med att tofun i sig inte smakar så mycket. Jag tyckte dock om det väldigt mycket ändå! Jag hade lite grönsaker, ris, chili flakes, havssalt och lite sojasås till det. Det här receptet är perfekt när man vill fixa ihop något snabbt.

Quick simple tofu plates

1. Cook the rice according to the instructions. 

2. Slice the tofu into thin pieces. Put in a pan with some olive oil and fry on each side for about 3-4 minutes. Do not touch them to much. 

3. Chop up your greens and veggies. 

4. Put the rice, tofu and veggies on a plate. Sprinkle over some chili flakes and sea salt and a bit of soy sauce. Done! 

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne