New in: Bowls from Lagerhaus

Saturday, 17 September 2016

The other day I bought myself these bowls from Lagerhaus. I eat from bowl all the time! Porridge, smoothie bowls, pasta dishes, curry, salads – the majority of my dishes are meant to (in my opinion) be eaten in bowls. 

I've been looking for bowls that's not too deep but wide, because then you don't have to take several smaller portions like when eating from a deep but small bowl. Also, these makes it easy to plate the food so it looks Instagram-friendly (haha, love my generation) because as you know, I take pictures of my food all the time. 
____________________

Härom dagen köpte jag dessa skålar från Lagerhaus. Jag äter från skålar hela tiden! Gröt, smoothie bowls, pastarätter, curry, sallader – majoriteten av min mat är menad (om ni frågar vad jag tycker) att ätas ur skålar. 

Jag har letat efter skålar som inte är för djupa med breda, då behöver man inte ta flera små portioner som när man äter ur en djup men liten skål. Dessutom är det lätt att lägga upp maten så att det blir Instagram-vänligt (haha, älskar min generation) eftersom jag, som ni vet, tar bilder på min mat hela tiden. 

I got these for 59kr each (about £5). Every bowl is a bit unique with the dots (or stains maybe?), which I love! It gives them a more hand craft feel to them. 

Even though I don't have a place of my own at the moment, I think it's a good idea to start to collect my own home wear. When it comes to plates, bowls and other kitchen things I don't think everything has to match. I love having different patterns and colours. I probably got that from my mom who owns loads of glasses, plates and bowls that doesn't have the same design. Her secret is to mix second hand and newly made thing, which is something I'm going to start do as well. 

Btw, how can someone write this much about a bowl? Guess I can. Hope you don't think I'm rambling. Have a great Saturday sweeties!
____________________

Jag köpte dessa för 59kr styck. Varje skål är lite unik med sina prickar (snarare fläckar kanske?), vilket jag älskar! Det ger de en lite mer hantverks-känsla. 

Även fastän jag inte har ett eget ställe för tilfället så tycker jag att det är en bra idé att börja samla på sig heminredning. När det kommer till tallrikar, skålar och andra köksgrejer så tycker jag inte allt behöver matcha. Jag älskar att ha olika mönster och färger. Det har jag förmodligen fått från min mamma som har massa av glas, tallrikar och skålar som inte är av samma slag. Hennes hemlighet är att mixa second hand och nygjorda grejers, vilket är något jag också tänker försöka göra. 

Btw, hur kan man skriva så här mycket om en skål? Antar att jag kan det. Hoppas ni inte tycker att jag pladdrar. Hoppas ni får en bra lördag alla fina!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne