Homemade baked beans

Monday, 26 September 2016

Last week I had one of those days when I missed London and all my friends there incredibly much! Even though I'm fine with being at home and I have some bits and bops going on for me here, I still have days when I just want to be able to breathe the London atmosphere. 
____________________

Förra veckan hade jag en dag då jag saknar London och alla mina vänner där något otroligt! Även fast jag trivs med att vara hemma just nu och har lite grejer på gång för mig här, så har jag fortfarande dagar då jag bara vill andas och känna av atmosfären i London. 


To make myself feel a bit better, I decided to make a classic english dish. Baked beans. Of course.

I love baked beans! The most typical version you usually get while in England is Heinz baked beans with white toast. When making it at home, I like making the beans from scratch myself and with another type of bread like sourdough or, like this time, with rye bread. This recipe is healthy fast food. Perfect for nights when you don't want to put much effort into cooking.
____________________

För att dämpa saknaden så bestämde jag mig för att göra en klassisk engelsk rätt. Baked beans (bönor i tomatsås). Såklart. 

Jag älskar baked beans! Den typiska versionen man brukar få i England är väl bönorna från Heinz med vitt toast-bröd. När jag gör det hemma gillar jag dock att göra de från grunden själv och med en annan typ av bröd som surdegsbröd, eller som denna gång, med rågbröd. Det här receptet är nyttig snabbmat. Perfekt för kvällar då man inte orkar lägga ner energi i matlagningen. 


Homemade baked beans

1. Chop the onion and garlic cloves finely and saute in a saucepan. 

2. Drain and rinse the beans and add into the saucepan together with the crushed tomatoes. 

3. Add the cumin, agave nectar and salt and pepper after taste. Let simmer under a lid for a couple of minutes on a low temperature.

4. Put the bread in a toaster before adding the baked beans on the toast. Serve with some spinach and avocado (optional). Done!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne