Green goddess bowl

Friday, 30 September 2016

Started this Friday with a long run. It was so beautiful outside with the sun going up I had to stop for a moment and just breathe it all in. I usually never stop when I'm out running, but I had to make a exception today. Great start to the weekend!

Another great start to the weekend is that I get to share another recipe with you guys! 

Since I went vegan my tastebuds has definitely changed. I don't crave junk food as much anymore, I rather want sweet potatoes, chocolate smoothie bowls, grapes, bananas, mango, chickpeas (yes, I crave chickpeas sometimes) these days. It's weird! I even crave green bowls like this one sometimes. Though I have to mention that I do of course want oreos och delicato chocolate balls sometimes as well (yes, they're both vegan!), but just not as often. 
____________________

Började denna fredag med en lång springrunda. Det var så otroligt fint ute med solen som gick upp så jag var tvungen att stanna för att ta in det en stund. Jag brukar vabligtvis aldrig stanna när jag springer, men idag gjorde jag ett undantag. Fin start på helgen!

En annan bra start på helgen är att jag får dela ännu ett recept med er läsare!

Sedan jag blev vegan har mina smaklökar definitivt ändrats. Jag vill inte ha lika mycket skräpmat längre, jag blir snarare sugen på sötpotatis, choklad smoothiebowls, vindruvor, mango, bananer, kikärtor (ja, jag blir sugen på kikärtor ibland) nu för tiden. Det är ju knäppt! Ibland blir jag till och med sugen på en grön skål som denna. Fast måste ju dock tillägga att jag såklart vill ha oreos eller delicatobollar ibland också (jepp, båda är veganska!), men inte lika mycket bara. 


This "Green Goddess Bowl" might look boring, but as long as you've got loads of different veggies for different textures and flavours and with a super delicious dressing drizzled over it, it's delicious! Maybe I like it because I appreciate different plants more when that's mostly what I eat?

I completely forgot to add the cherry to the cake though when taking the pictures (I'm talking about the dressing for anyone who's confused). It's super easy and quick to make, just how I like my recipes to be most of the times. 
____________________

Denna "Green Goddess Bowl" kanske ser tråkig ut, men så länge man har massa olika typer av grönsaker för olika textur och smaker och med en supergod dressing över allt, så är det hur gott som helst! Kanske gillar jag det då jag uppskattar de olika smakerna från grönsakerna mer nu då jag äter så mycket?

Jag glömde dock helt bort att sätta pricken över i:et när jag tog bilderna (jag pratar om dressingen för er som är förvirrade). Den är superenkel och lätt att göra, precis så som jag vill att min matlagning ska vara för det mesta. 


Green goddess bowl

1. Start with boiling the quinoa according to the instructions. Boil the broccoli and peas in another saucepan at the same time. 

2. Chop up the romain lettuce, spinach and quinoa. 

3. Make the dressing by mixing three parts of lemon juice and one part tahini together with some chili flakes, sea salt and black pepper after taste. 

4. Mix the quinoa and greens in the bowl and drizzle over the lemon chili dressing. Done!

1 comment

  1. WOW! I want it now) It looks tasty :)
    Its so cool and healthy food especially in autumn. Now we can feel tired but this bowl help us to be cheerful and energetic

    Thankks for that
    http://myessayshelp.org/buy-essays-at-a-good-price/

    ReplyDelete

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne