Edamame salad

Friday, 16 September 2016

This has been my quick go-to lunch this week. I love these types of recipes. Simple, quick, cheap, healthy and delicious – just how I like it!
____________________

Det här har varit min snabba slänga-ihop-lunch den här veckan. Jag älskar den här typen av recept. Enkelt, snabbt, billigt, nyttigt och gott – precis hur jag vill ha det!


I usually buy frozen edamame beans when using them in cooking, just because it's easier and I don't have to cook them myself. Edamame beans is a great source of protein and fiber. It's also filled with minerals such as calcium, iron and magnesium (to name a few) and it also provides vitamins like Vitamin C and Vitamin A. Edamame beans = great plant-based food!
____________________

Jag köper oftast frysta edamame bönor när jag använder de i matlagning, bara för att det är lättare och jag behöver inte koka de själv. Edamame bönor är jättebra för att få i sig protein och fiber. Den är också fylld med mineraler som kalcium, järn och magnesium (för att nämna några) och består av vitaminer som Vitamin C och Vitamin A. Edamame bönor = toppenbra växtbaserad mat!



Healthy edamame bean salad

1. Cook the wheat berry according to the instructions (quinoa work really well with this recipe as well). When it's cooked, put aside and let cool down a bit. 

2. Defrost the edamame beans while you drain and rinse the corn. 

3. Chop the red bell pepper and spinach finely. 

4. Mix everything in a bowl. Squeeze some lemon juice over and use sea salt, black pepper and chili flakes as seasoning. 

5. Serve on a plate – done!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne