Chelsea boots from Bourgeois Boheme

Thursday, 22 September 2016

If you've seen my article in Vilda Magazine (read it here), you know my tips on how to stop over-consume fashion. I'm on my own journey to create a more ethical wardrobe and of course I follow my own tips the best I can. It is hard to find things second hand in Örebro though since we don't have a lot of second hand shops (gosh, I miss Brick Lane in London!). I have been looking around for a pair of autumn boots but haven't found any. Also, I don't want to wear animal skin and most shoes with vegan leather are new-produced. 

Therefore, I turned to the ethical and vegan shoe-brand Bourgeois Boheme
____________________

Om ni har sett min artikel i Vilda Magazine (läs den här), så har ni sett mina tips på hur man minska sitt konsumerande av mode. Jag jobbar själv på att göra min garderob mer etisk och självklart följer jag mina tips och gör mitt bästa. Det är dock svårt att hitta saker second hand i Örebro, det finns inte speciellt många butiker här (åhh vad jag saknar Brick Lane i London!). Jag har letat runt efter ett bar boots till hösten men har inte hittat några. Dessutom vill jag inte ha på mig djurskin och de flesta skor med veganskt läder är nyproducerade. 

Därför vände jag mig till det etiska och veganska skomärket Bourgeois Boheme



I was so excited to get home and unbox my new pair of... 
____________________

Jag var så taggad på att komma hem, öppna lådan och prova mina nya...


... Chelsea Boots! The size is perfect and I really like them. It's a great pair of basic boots. Just what I needed. I think these are the type of shoes that'll look even better with time, so now I just gotta wear them!
____________________

... Chelsea Boots! Storleken är perfekt och jag gillar de verkligen. Ett par enkla basic boots. Precis det jag var ute efter. Jag tror dessa skor är av den typen som blir snyggare med tiden, så nu behöver jag bara börja använda de!

Post a Comment

Copyright © Olivias vegan life
Design by Fearne